Met totaal meer dan 250 miljoen actieve leden is Pinterest bij uitstek het kanaal voor mensen om inspiratie en ideeën op te doen. Wil je met jouw producten inspelen op een zeer specifieke interesse of behoefte onder je doelgroep? Dan kan het erg interessant zijn om te gaan beginnen met Pinterest Adverteren. Sinds april 2019 is het voor alle bedrijven in Nederland namelijk mogelijk om te adverteren via Pinterest. Via Pinterest zijn mensen dagelijks op zoek naar inspiratie en creativiteit in de vorm van beelden of video’s. Door beelden te pinnen laat men zien waar hij of zij in is geïnteresseerd, wat later weer kan leiden tot daadwerkelijke aankoopbeslissingen. Door middel van Pinterest Adverteren kun jij heel gericht inspelen op deze specifieke interesses én al aan het begin of zelfs voor het koopproces de juiste doelgroep bereiken met je producten! Inspireer je doelgroep met visueel aantrekkelijke pins en zorg voor meer bekendheid, verkeer en conversies.
Hoe werkt Pinterest Adverteren?
Via Pinterest Adverteren kun je jouw producten of content extra onder de aandacht brengen onder je online doelgroep, wanneer deze zoeken en browsen op Pinterest. Dit wordt gedaan door middel van promoted pins, carrousels, video’s of apps. Voor het opzetten van het account maakt Pinterest gebruik van een eigen advertentiesysteem namelijk, Pinterest Ads Manager. Je linkt je eigen Pinterest Business Account aan Pinterest Ads Manager, waarna je kunt starten met het opzetten van een succesvolle Pinterest campagne. Voor het opzetten van een campagne doorloop je samengevat 3 belangrijke stappen:-
Campagne aanmaken
-
Bepaal welke Pin je wil promoten
-
Bepaal je targeting
Conclusie
Pinterest Adverteren maakt het mogelijk om je producten in een vroeg stadium van het koopproces onder de aandacht te brengen van een heel specifieke doelgroep. De uitgebreide targetingmogelijkheden zorgen ervoor dat je sponsored pins op een zo’n relevant mogelijke manier worden vertoond. Daarnaast toon je je pins aan mensen die ook daadwerkelijk actief opzoek zijn naar deze producten of diensten. Via de visueel aantrekkelijke pins kun je sterk je merkwaarden uiten en een gevoel creëren rondom je merk. Benieuwd naar de mogelijkheden van Pinterest Ads voor jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op!