Een aantal weken terug integreerde Google hun tool Google Posts binnen Google Mijn Bedrijf. Gisteren (lees: 22 juni 2017) maakte de zoekmachine deze tool officieel beschikbaar, waarbij posts en updates zichtbaar worden in het Google Knowledge Panel.
Wat is Google Posts?
De tool maakt het ons mensen en bedrijven mogelijk om content direct te laten zien aan de gebruikers binnen het Google Knowledge Panel. De tool bestaat al sinds januari 2016 en werd gebruikt bij de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten. De kandidaten van de verkiezingen werden in een soort carrousel direct binnen de organische resultaten getoond. In maart van datzelfde jaar rolde Google dit verder uit naar het bedrijfsleven, de zogenoemde Business Cards. Dit was direct ook meer een experiment van Google. Zo nodigde Google handmatig bepaalde bedrijven uit om deel te nemen in dit programma.
Gisteren is deze tool beschikbaar geworden voor alle Google Mijn Bedrijf gebruikers. Zie hier het resultaat van een Google Post van MvH Media, waarbij ik een blogartikel over Vergelijkbare Doelgroepen heb uitgelicht binnen ons Google Knowledge Panel:
De voordelen van Google Posts
Met wereldwijd 82% van de mensen die zoekmachines (met name Google) gebruiken voor lokale zoekopdrachten, biedt dit natuurlijk kansen voor jouw bedrijf. De reden waarom Google de tool heeft toegevoegd aan Google Mijn Bedrijf, is om een eenvoudige manier te bieden om nieuwe bezoekers te trekken en een relatie op te bouwen met huidige klanten.
Daarnaast wordt het Google Knowledge Panel getoond bij een zoekopdracht die gelijk is aan je merknaam. Zit hier veel zoekvolume op, dan kun je hier je voordeel mee doen. Hieronder een aantal voordelen van de Google Posts tool:
- Het aanbieden van specifieke producten op jouw webshop
- Het uitlichten van bepaalde (kortings) acties
- Het promoten van evenementen / workshops die binnenkort plaatsvinden
- Het triggeren van bezoekers om in te schrijven op de nieuwsbrief
- De mogelijkheid om te reserveren, bij bijvoorbeeld restaurants
- Het uitlichten van recent geplaatste artikelen
Kortom, voor vrijwel ieder doeleinde voor jouw business biedt Google Posts mogelijkheden. Bijkomend voordeel is dat aanpassingen binnen Google Mijn Bedrijf (en dus ook Google Posts) direct zichtbaar zijn in de organische resultaten.
Hoe stel ik een Google Post in?
Het plaatsen van een Google Post is relatief eenvoudig:
Stap 1 – Ga binnen Google Mijn Bedrijf naar het tabblad Berichten en klik opĀ Schrijf je post
Stap 2 – Vul je descriptie van je post in, voeg een foto toe en voeg een eventuele Call To Action toe
Stap 3 – Bekijk het voorbeeld op de knop Voorbeeld
Stap 4 – Publiceer je Google Post
Stap 5 – Check je Google Knowledge Panel (zoek op je merknaam) en aanschouw je Google Post
Feit: wanneer je meerdere Google Posts toevoegt, zal dit als een Carrousel fungeren. De ene Google Post vervangt hierbij niet de andere.
Vragen over Google Posts of hulp nodig bij het instellen van deze tool? De online marketeers van MvH Media staan graag voor je klaar.
Bronnen: Google Posts afbeelding –Ā Ā© Google Posts