Google heeft een update doorgevoerd voor de featured reviews in Google Mijn Bedrijf. Voorheen was het niet duidelijk op welke manier Google deze uitgelichte reviews bepaalde. Reviews waren vaak verouderd en niet representatiever dan recentere reviews op het Google Mijn Bedrijf profiel.
Enige tijd geleden heeft Google de Place Topics toegevoegd aan de reviews. Hiermee kan gefilterd worden op reviews waarbij de meest vermelde onderwerpen automatisch door Google als filter worden aangemaakt. Voor een supermarkt worden bijvoorbeeld de onderstaande Place topics aangemaakt op basis van de reviews die geschreven zijn.
Met de nieuwe featured review update lijkt Google reviews uit te lichten waar het meest over gesproken wordt. Op deze manier wil Google de potentiele klant een snelle blik van de meest relevante klantervaring geven.
Deze update voor de uitgelichte reviews is grotendeels voor alle bedrijven al uitgerold. Meer dan 80% van alle bedrijven bevatten deze update al. Dit is zichtbaar in zowel Google Search als Google Maps op desktop en mobiel.
Wat betekent dit voor jouw organisatie?
Er is getest met het geven van een duimpje omhoog voor het verkrijgen van een uitgelichte review. De duimpjes blijken echter geen effect te hebben op de uitgelichte review. De Place Topics kunnen geven echter wel een goed inzicht in wat klanten belangrijk vinden aan een bezoek van de winkel. Dit kan bijvoorbeeld het klantvriendelijke personeel zijn, maar ook de wachtrijen of parkeergelegenheid. Daardoor kan je als bedrijfseigenaar goed inspelen op de behoefte van de klant.