De laatste maanden is Google veelvuldig aan het testen geweest met verschillende varianten en updates van de local resultaten. Bij MvH Media zagen we deze testresultaten veelvuldig terugkomen in de SERP en schreven daar eerder al een artikel over.
Google heeft nu dus een definitieve keuze gemaakt is het nieuwe design van de local pack resultaten.
Met het nieuwe design is de local pack nog dwingender aanwezig in de zoekresultaten en geeft duidelijk het belang aan dat Google hecht aan goede lokale vindbaarheid.
“Weāre constantly exploring ways to connect people with the helpful information that theyāre seeking.”
“When people search for places or businesses nearby, like āparks near meā or ārestaurants near me,ā theyāll easily see local results on the left and a map on the right.”
Nieuwe design van de local pack
Waarom is dit belangrijk voor (lokale) SEO
Door de nieuwe updates kan je in de websitedata een grotere verschuiving richting het lokale SEO medium verwachten doordat de lokale resultaten een prominentere plek in de zoekresultaten krijgen. Check daarom goed of je op de belangrijkste lokale zoektermen naar voren komt. Het bedrijfsprofiel binnen Google is hier enorm van belang.Ā
Meer weten over lokale SEO? Neem gerust contact met ons op!Ā