TikTok is allang geen kanaal meer voor de nieuwste generatie. Ook ziet TikTok zichzelf tegenwoordig steeds meer als een entertainment kanaal, dan een social media platform. Tot op heden telt het platform al ruim 1 miljard gebruikers en dit aantal zal de komende periode alleen maar meer stijgen.
Maar liefst 61% van alle TikTokkers ziet TikTok als een uniek platform voor adverteren in vergelijking tot andere kanalen. Daarbij sluit nog eens aan dat 52% van alle TikTokkers aangeeft nieuwe producten te ontdekken door TikTok. Ook wel terug te vinden in de beroemde hashtag: #tiktokmademebuyit.
Het zal je dan ook niet verbazen dat TikTok ondertussen andere platformen voorbij aan het gaan is als het gaat om het bekijken van videoās. In 2021 was het dan ook de meest gedownloade app van de wereld.
Het is belangrijk om je eigen authenticiteit uit te stralen en te weten waar je voor staat. 47% van de videoās met de meeste views zijn gericht op emoties. Maak iemand aan het lachen of raak iemand met je video. Wanneer je hier te veel van afwijkt zullen gebruikers je niet herkennen of sterker nog, uiteindelijk niet voor conversies zorgen. Door steeds dezelfde stijl terug te laten komen creĆ«er je vertrouwen en zullen het aantal views stijgen.
2. Maak Tiktoks en geen advertenties
Zoals je misschien al vaker het gehoord, is het van belang dat je TikToks tussen de feed van de gebruikers past. Gebruikers moeten zichzelf herkennen in de TikTok en het moet ze triggeren. Want zeg nou eerlijk, hoe snel scroll jij door bij een onderwerp dat voor jou niet interessant is?
- Film het niet professioneel. Zorg voor een telefoon met camera en pas je aan op de feed van andere gebruikers. Hiermee houd je het laagdrempelig en worden videoās doorgaans langer bekeken.
- Geluid aan! TikTok staat bekend om de geluiden die tot leven worden gewekt. Zonder geluid ga je niet mee met de trends en zal je TikTok minder views krijgen.
- Omarm de trends. 21% van de videoās met de hoogste doorklikratio komt door het gebruiken van populaire trends op dat moment.
- Heb een duidelijke ācall to actionā. Maak duidelijk wat je met je advertentie wil en wat je wil dat je gebruikers hierna moeten doen.
- Organische content is net zo belangrijk. Zodra je zelf niks in je tijdlijn plaatst en alleen adverteert, dan kan een gebruiker niet doorklikken en zal hij/zij je minder snel herkennen. Daarnaast zul je ook minder door het algoritme van je doelgroep komen en zullen concurrenten wellicht eerder vertoond worden.
3. Maar welke campagnes zet ik dan in?
Door gebruik te maken van een āalways-onā social strategie, zul je meerdere voordelen daarvan gaan zien.
- Consistente betaalde inhoud helpt je ervoor te zorgen dat doelgroepen regelmatig worden blootgesteld aan berichten en helpen bij het creƫren van top-of-mind bewustzijn.
- Door altijd āaan te staanā bouw je een relatie op tussen je merk en je doelgroep en blijf je deze band versterken.
- In-Feed ads is dƩ manier om terecht te komen op de zogeheten For you pages en om regelmatig terug te komen bij je doelgroep.
Aan de slag!
Kort samengevat is TikTok tegenwoordig onmisbaar geworden in jouw online marketingstrategie. Door op de hoogte te blijven van de trends en ontwikkelingen, mis je geen enkel detail. Ben authentiek, maak TikToks en geen advertenties en zorg dat je organische content op orde is. Alleen op die manier haal jij het succes uit TikTok.
Ben jij ook warm geworden van het adverteren op TikTok, maar weet je misschien nog niet helemaal hoe? Wij staan klaar om je verder op weg te helpen. Ā Ā Ā
Heb je daarnaast misschien nog vragen over het platform of heb je hulp nodig bij het implementeren? Neem dan gerust contact met ons op en onze marketeers gaan graag het gesprek met je aan of schrijven een uitgebreid advies!
@mvhmedia Wij werken tijdens heerlijke lentedagen op ons dakterras aan de nieuwe bartafel! āļø #mvhmedia #foryou #onlinemarketing #fyp ā¬ original sound - lilbill1200