Interne links zijn hyperlinks die verwijzen naar andere pagina’s op dezelfde website. Met andere woorden, het zijn links die van de ene pagina naar een andere pagina binnen dezelfde website leiden. Deze links kunnen zowel in de tekst van een pagina, als in de navigatie of footer van een website worden geplaatst. Interne links zijn van groot belang voor de gebruikerservaring van je website. Ze helpen gebruikers om gemakkelijk door je website te navigeren en relevante inhoud te vinden. Daarnaast spelen interne links ook een belangrijke rol in de SEO-strategie van je website.
Waarom zijn interne links belangrijk voor SEO?
Interne links zijn een cruciaal onderdeel van SEO. Ze hebben invloed op de manier waarop zoekmachines jouw website begrijpen en indexeren. Interne links verbeteren de crawlbaarheid van je website, waardoor zoekmachines gemakkelijk door je site kunnen navigeren en meer pagina’s kunnen indexeren. Ze versterken de relevantie van je pagina’s door ze met elkaar te verbinden, wat kan leiden tot betere rankings en een hogere autoriteit. Daarnaast kunnen interne links de linkwaarde van je site verdelen, waardoor pagina’s met een hoge linkwaarde linkjuice doorgeven aan andere pagina’s en hun zoekresultaten verbeteren.
Kennisbank
- 301 HTTP status code
- 302 HTTP status code
- 404 HTTP status code
- A/B testen
- Alt tekst
- Alt-tag
- Anchor tekst
- Backlinks
- Bereik
- Black hat SEO
- Bouncerate
- Breadcrumbs
- Broken link
- Canonical
- Citation flow
- Clickbait
- Clusters
- CMS
- Conversie
- Core web vitals
- Corporate identity
- Crawlen
- CTR
- Cumulative layout shift (CLS)
- Customer journey
- Dofollow link
- Domein autoriteit
- Doorway page
- Dropshipping
- Duplicate content
- Dwell time
- First Input Delay (FID)
- Gastblog
- Google penalty
- Googlebot
- Growth marketing
- Guerrilla marketing
- H1 tag
- Headings
- Hreflang tag
- HTML sitemap
- HTTP Header
- HTTP status codes
- Interne linkbuilding
- Interne links
- JSON-LD
- Keyword density
- Keyword stuffing
- KPI
- Landingspagina
- Largest contentful paint (LCP)
- Lead nurturing
- Leads
- Linkbuilding
- Linkjuice
- Local Pack
- Long tail zoekwoorden
- Marketing persona
- Meta data
- Meta description
- Meta titel
- Microbloggen
- Newsjacking
- No-index
- Nofollow link
- Organische verkeer
- Orphan page
- Outbound link
- Outbound marketing
- Productbeschrijvingen
- Quick wins
- Rank tracker
- Rankingsfactoren
- Redirect
- Rich snippets
- Robots.txt
- Schema markup
- Search console
- See think do care model
- SEM marketing
- SERP
- Share of search
- Share of voice
- Share of wallet
- Short tail zoekwoorden
- Sitemap
- Spider
- SSL-certificaat
- Storytelling
- Structured data
- Structured data FAQ
- Tone of voice
- URL parameters
- User generated content
- Voice search
- White hat SEO
- x-default hreflang tag
- Zoekintentie
- Zoekmachine
- Zoekvolume
- Zoekwoord dichtheid
- Zoekwoord positie
- Zoekwoordonderzoek