Een landingspagina is een specifieke webpagina die is ontworpen om bezoekers naar een website te leiden en hen te laten landen op een bepaalde plek binnen de website. In het kader van zoekmachineoptimalisatie (SEO) is een landingspagina geoptimaliseerd om organisch verkeer aan te trekken en te converteren door relevante inhoud en een duidelijke call-to-action te bieden.
Hoe wordt een Landingspagina gebruikt?
Een landingspagina wordt gebruikt als een gerichte bestemmingspagina voor bezoekers die via zoekmachines, advertenties, e-mailcampagnes of andere bronnen naar een website worden geleid. Het doel van een landingspagina is om de bezoeker te voorzien van relevante informatie en een specifieke actie te stimuleren, zoals het invullen van een formulier, het maken van een aankoop, het aanvragen van een offerte of het downloaden van een whitepaper.
Bij het optimaliseren van een landingspagina voor SEO is het belangrijk om rekening te houden met relevante zoekwoorden, een goede paginatitel, overtuigende meta-omschrijving, relevante en unieke inhoud en duidelijke call-to-action-elementen. Daarnaast moet de landingspagina gebruiksvriendelijk zijn, snel laden en goed werken op verschillende apparaten en browsers.
Kennisbank
- 301 HTTP status code
- 302 HTTP status code
- 404 HTTP status code
- A/B testen
- Alt tekst
- Alt-tag
- Anchor tekst
- Backlinks
- Bereik
- Black hat SEO
- Bouncerate
- Breadcrumbs
- Broken link
- Canonical
- Citation flow
- Clickbait
- Clusters
- CMS
- Conversie
- Core web vitals
- Corporate identity
- Crawlen
- CTR
- Cumulative layout shift (CLS)
- Customer journey
- Dofollow link
- Domein autoriteit
- Doorway page
- Dropshipping
- Duplicate content
- Dwell time
- First Input Delay (FID)
- Gastblog
- Google penalty
- Googlebot
- Growth marketing
- Guerrilla marketing
- H1 tag
- Headings
- Hreflang tag
- HTML sitemap
- HTTP Header
- HTTP status codes
- Interne linkbuilding
- Interne links
- JSON-LD
- Keyword density
- Keyword stuffing
- KPI
- Landingspagina
- Largest contentful paint (LCP)
- Lead nurturing
- Leads
- Linkbuilding
- Linkjuice
- Local Pack
- Long tail zoekwoorden
- Marketing persona
- Meta data
- Meta description
- Meta titel
- Microbloggen
- Newsjacking
- No-index
- Nofollow link
- Organische verkeer
- Orphan page
- Outbound link
- Outbound marketing
- Productbeschrijvingen
- Quick wins
- Rank tracker
- Rankingsfactoren
- Redirect
- Rich snippets
- Robots.txt
- Schema markup
- Search console
- See think do care model
- SEM marketing
- SERP
- Share of search
- Share of voice
- Share of wallet
- Short tail zoekwoorden
- Sitemap
- Spider
- SSL-certificaat
- Storytelling
- Structured data
- Structured data FAQ
- Tone of voice
- URL parameters
- User generated content
- Voice search
- White hat SEO
- x-default hreflang tag
- Zoekintentie
- Zoekmachine
- Zoekvolume
- Zoekwoord dichtheid
- Zoekwoord positie
- Zoekwoordonderzoek