LinkedIn voegt meer AI-aangedreven tools toe om professionals te helpen het meeste uit het platform te halen. Voor Sales Navigator heeft LinkedIn een nieuwe accountprioriteringsfunctie toegevoegd, die belangrijke gebruikers markeert om contact mee op te nemen voor verkooppresentaties, op basis van verschillende signalen.
Deze nieuwe functie maakt gebruik van AI (of eigenlijk machine learning) om belangrijke veranderingen te benadrukken die je in de gaten moet houden, gebaseerd op je eigen klantenlijst en contacten.
Daarnaast heeft LinkedIn meer signalen toegevoegd aan zijn kopersintentie-markeringen, waaronder websitebezoeken voor bedrijven en nieuwe connecties tussen collega’s, om meer context te bieden of een potentiĆ«le koper mogelijk geĆÆnteresseerd is in jouw oplossing.
Ook is er een nieuwe “Personas”-functie toegevoegd waarmee medewerkers sjablonen van hun ideale leadkandidaten kunnen maken. LinkedIn kan dan de juiste contacten benadrukken op basis van deze sjablonen.
Voor Recruiter heeft LinkedIn een nieuw element “Waarschijnlijkheid van Interesse” toegevoegd, dat leden aanwijst die waarschijnlijk met je zullen communiceren en reageren op je outreach, gebaseerd op verschillende elementen.
Deze nieuwe AI-tools helpen professionals om kansen niet te missen, relevante contacten te vinden en beter te begrijpen hoe potentiƫle kandidaten zouden kunnen reageren op jobaanbiedingen.