Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!Ā
Marketplaces Trends 2022
Het afgelopen jaar hebben marketplaces zoals Bol.com en Amazon een aanhoudende groei doorgemaakt. Sinds de coronapandemie zien we een sterke verschuiving van shoppen in fysieke
Pinterest Predicts geeft een nieuwe kijk op 2022
Pinterest is verrassend goed in het voorspellen van de toekomst. Pinterest wordt wereldwijd gebruikt om inspiratie op te zoeken en met de data van deze
[GA4] Data Driven Attribution-model: nu beschikbaar
Attributie-modellen in Google Analytics. Een pittig onderwerp als het gaat om het begrijpen Ć©n toepassen. Welk attributiemodel is het beste en waarom? Dat hangt volledig
8 Social Media trends in 2022
Het nieuwe jaar is in zicht en dat betekent dat er weer veel nieuwe ontwikkelingen zitten aan te komen. De belangrijkste verwachtingen voor 2022 zetten
SEA Trends 2022
Inhoudsopgave De groeiende behoefte aan en noodzaak van First-Party data Automatisering vs. menselijke input Back to basics (Extreem) goede conversietracking is key Visuele content in
SEO Trends 2022
Zoals je van ons gewend bent, voorspellen we ieder jaar weer de SEO-ontwikkeling voor het komende jaar. Vandaar dat je in deze blog de SEO
E-mailadressen als krachtig alternatief voor third-party cookies
Het komt steeds dichterbij: Google gaat third-party cookies uitbannen in de Chrome browser. Met deze keuze volgen ze vele andere browsers zoals Microsoft Edge, Firefox
Deals en promoties binnen Google Shopping en Google Merchant Center
Google Shopping is voor veel adverteerders een van de belangrijkste kanalen. Mensen zoeken gericht naar een product en zijn al verder in het aankoopproces. Deze
Versla het LinkedIn Algoritme! 5 tips voor meer organisch bereik
LinkedIn is natuurlijk het kanaal om je zakelijke doelgroep te bereiken. Door middel van LinkedIn adverteren kan je gericht targeten op bijvoorbeeld functietitels, bedrijven en
Recensies op Marketplaces, waardevol of waardeloos?
Bijna iedere website maakt gebruik van een of zelfs meerdere reviewwebsites zoals Trusted Shop, Trustpilot of Kiyoh. Het meest bekend zijn consumenten met de reviews
Koppel Search Console aan Google Ads voor nieuwe inzichten
In Google Ads heb je de mogelijkheid om verschillende tools van Google te koppelen aan je account. Een veel voorkomend voorbeeld is de koppeling met
Performance Max campagnes van Google nu voor iedereen beschikbaar
Sinds eind mei kan de nieuwe campagnevorm Performance Max als BĆ©ta worden aangevraagd binnen Google Ads. Vanaf gisteren is dit campagnetype voor iedereen beschikbaar zonder
3 tips voor de start van jouw Pinterest zoekwoorden onderzoek
Pinterest is dƩ online visuele zoekmachine. Ben je op zoek naar inspiratie voor een nieuw project en weet je niet hoe je het aan gaat
Verkopen binnen Facebook (social commerce): 5 tips om je voor te bereiden op de toekomst!
De potentie om via sociale media miljoenen mogelijke kopers te bereiken is enorm. Op dit moment worden sociale media gebruikers in Nederland doorgeleid naar de
Succesvolle leverbeloftes & optimaal voorraadbeheer tijdens de Feestdagen op Bol.com
Is het je al opgevallen dat het steeds sneller donker wordt? Dat er meer blaadjes op de grond liggen dan aan de gemiddelde boom zitten?
Wat is Dwell Time en hoe beĆÆnvloed het jouw SEO?
Het algoritme van Google is onnavolgbaar. Anno 2017 kun je ervan uitgaan dat een nummer 1 positionering in de organische resultaten van Google het meest
Zoeken op afbeeldingen wordt steeds belangrijker!
Visuele content. We kunnen (en willen) er niet meer omheen! Waar websites 10 jaar geleden nog prima overweg konden met enkel simpele teksten is het
MvH Media wederom aanwezig op BrightonSEO 2017
Op vrijdag 7 april 2017 was een delegatie van MvH Media wederom aanwezig bij het BrightonSEO Congres te Brighton, Engeland. Het congres is anno 2017
HTTP/2 en de invloed op SEO
Dat zoekmachines, met name Google, snelheid belangrijk vinden is geen geheim meer. Projecten als AMP en PWA (Progressive Web Apps) zijn in het leven groepen
SEO – Optimaliseer het Crawl Budget van je webshop
SEO, of Zoekmachine Optimalisatie, is een traject van inspelen op meer dan 200 factoren. De meeste websites of webshops focussen zich puur op de meest
Een nieuwe website? Doe een SEO-check!
Je staat op het punt om over te gaan naar een nieuwe website. Een flinke klus, maar voordat je live gaat met je nieuwe website,
Lokale SEO: live drukte indicatie door Google
Google heeft eind 2016 een handige functie toegevoegd aan Google Maps en de Google knowledge panels. Deze functie maakt het mogelijk om live te kijken
SEO Trends in 2017
Het jaar 2016 sluit alweer bijna haar deuren en wat hebben we veel ontwikkelingen gezien dit jaar. Zoekmachine Optimalisatie groeit harder dan ooit. Doordat zoekmachines
Googleās Mobile First Indexing
Dat mobiel onmisbaar is geworden in je online strategie is geen geheim meer. Zeker in SEO-opzicht hangen hier een aantal ranking factoren aan vast. Zo
Waarom je AdWords campagnes niet werken
Google AdWords is geen makkelijk programma om te begrijpen of te optimaliseren. Er zijn zoveel mogelijkheden die uit te proberen zijn, cijfers die geĆÆnterpreteerd moeten
Tips voor een goede Bing Ads campagne
Bing Ads is het advertentieprogramma van Microsoft en hiermee kun je adverteren op zoekmachines als Bing en Yahoo. Voor veel bedrijven is Bing Ads een
Het Nederlandse paid search landschap: De cijfers van 2016
Vorige week onthulde online marketing brancheverenigingen IAB en DDMA op het Friends of Search event een rapport van Deloitte over de status van het paid
Deadline Expanded Text Ads verstreken
Google heeft ongeveer een half jaar geleden Expanded Text Ads geĆÆntroduceerd. Vanaf 31 januari 2017 is er alleen nog maar de mogelijkheid om Expanded Text
Productbeoordelingen voor Google Shopping nu beschikbaar
In een aantal landen was het al een tijd beschikbaar maar nu zijn productbeoordelingen voor Google Shopping ook beschikbaar in Nederland. In deze blog lees
Valentijnsdag
30% van alle Valentijnsdag shoppers wachten tot de allerlaatste minuut met het voltooien van een aankoop, dus op 14 februari. Er zijn verschillende mogelijkheden om
Betaald Adverteren trends voor 2017
Het nieuwe jaar is al een aantal dagen oud en de eerste goede voornemens zijn alweer gesneuveld. Betaald adverteren groeit zowel qua omzet, gebruik, mogelijkheden
Haal meer uit jouw Google Shopping campagne
Google Shopping is al jaren ingeburgerd in een goede Google AdWords campagne. Niet zelden is dit Ć©Ć©n van de best presterende campagnes bij onze zoekmachine
Inspelen op Black Friday en Cyber Monday in Nederland
In Nederland zijn Black Friday en Cyber Monday nog niet zo groot als bijvoorbeeld in de US, maar wel interessant om in de gaten te
Tijdelijk Gesloten-marketing heeft geen invloed op lokale rankings
Waar we een aantal dagen geleden nog onzeker waren over de impact van hetĀ tijdelijk sluiten van je Google Mijn Bedrijf, geeft Danny Sullivan (van Google)
Google Mijn Bedrijf veranderingen tijdens COVID-19 [GEUPDATE]
Door de snelle veranderingen tijdens COVID-19 hebben we een up-to-date lijst samengesteld met veranderingen in Google Mijn Bedrijf: Google laat geen nieuwe reviews meer toe
Google Mijn Bedrijf voegt Tijdelijk Gesloten functie toe
Sinds vandaag is het mogelijk om je Google Mijn Bedrijf te markeren als Tijdelijk gesloten. Deze functie is een logisch gevolg van de lockdown in
Nieuwe Review-layout in Google Mijn Bedrijf
Google heeft een nieuwe review-layout doorgevoerd in het Overzicht-tab in Google Mijn Bedrijf.Ā Sinds nu worden er drie reviews gehighlight die bepaaldeĀ woorden bevatten die de
Google haalt evenementen weg uit Google Mijn Bedrijf paneel
Waar eerder nog aankomende evenementen zichtbaar waren in Google Mijn Bedrijf, heeft Google besloten deze, om nog onduidelijke redenen, niet meer te tonen in Google
Meerdere foto’s in Ć©Ć©n Google Post
Google maakt hun Google Posts steeds belangrijker is te zien aan de ontwikkelingen hierin. Sinds vandaag is het mogelijk om meerdere foto’s in Ć©Ć©n Google
Google toont Logo-foto’s in Google Mijn Bedrijf-paneel
Voorheen was dit al eens gespot in Google Maps, maar nu toont Google ook het logo in het Google Mijn Bedrijf paneels, naast de bedrijfsnaam:
MvH Media op Webwinkel Vakdagen 2019
Op woensdag 23 januari en donderdag 24 januari 2019 zijn wij weer aanwezig op de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs, Utrecht. Ieder jaar is het
De AVG wetgeving. Dit zijn de belangrijkste veranderingen voor online marketing
Het kan je bijna niet ontgaan zijn. Per 25 mei treedt de AVG-wet in werking. Deze algemene verordening gegevensbescherming is een Europese verordening (GDPR), welke