Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!Ā
TikTok SEO in 2024; zo zorg je dat jouw TikTok videoās worden gevonden
Inmiddels weten we dat TikTok Ć©Ć©n van de snelst groeiende social mediaplatformen van dit moment is. Waar eerst alleen jongeren gebruik maakten is dat nu
Nieuwe ontwikkelingen binnen Rich Snippets
Rich results bieden een mooie kans om je CTR te verbeteren. Een recente ontwikkeling is de introductie van coupon codes binnen rich snippets, die een
De kracht van topic clusters binnen SEO
In de wereld van SEO (Search Engine Optimization) vormen topic clusters een cruciale strategie voor wie zijn online zichtbaarheid wil vergroten. Door gebruik te maken
Toekomstbestendig verkopen op Bol: DSA gegevens & BTW regelgeving
Voor online verkopers is transparantie, veiligheid en naleving van regelgeving niet langer optioneel. Recentelijk heeft Bol een aantal belangrijke wijzigingen doorgevoerd die direct invloed hebben
De toekomst van automatisering in advertentiebeheer en de invloed van AI op Google Ads scripts
Het automatiseren van campagnes in Google Ads wordt steeds belangrijker en ook steeds haalbaarder. Niet alleen door automatische biedstrategieƫn, maar ook door middel van regels,
De weg naar een wereld zonder Third-Party cookies
We hebben er al vaak over geschreven en gesproken; het verdwijnen van Third-Party cookies. Lang spraken we over de plannen van verschillende bedrijven zoals Google
Hoe neem je de controle over van Googleās featured snippets in de zoekresultaten?
Google brengt regelmatig (grote) updates aan in de documentatie van Google Search Central. Op 5 januari 2024 heeft Google in hun documentatie over snippets verduidelijkt
Zoekthemaās in Performance Max: Deel jouw expertise met de AI van Google
Google heeft de bĆØtaversie van Zoekthemaās voor Performance Max-campagnes nu in steeds meer accounts gelanceerd. Begin dit jaar worden automatisch aangepaste doelgroep segmenten geĆ¼pgraded naar
Alles wat je moet weten over WooCommerce SEO
Van alle e-commerce websites maakt maar liefst 19% gebruik van WooCommerce, zo blijkt uit een onderzoek van Builtwith. Wanneer we enkel naar WordPress-websites kijken, zien
SEA Trends 2024
2024 staat weer voor de deur en dat betekent dat je ook dit jaar weer de belangrijkste trends en ontwikkelingen vanuit ons SEA team kunt
SEO Trends 2024
SEO Trends. En dat voor 2024. Niet pas zo laat door de drukke periodes als Black Friday of de feestdagen, maar bewust omdat SEO behoorlijk
Hoe schrijf je een SEO-tekst? ā Checklist met tips
Hoe schrijf je een tekst die zowel aantrekkelijk is voor je lezers als geoptimaliseerd voor zoekmachines? Het draait hierbij om het afstemmen van je content
Video-content domineert: De opkomst van korte videoās in social media marketing
In de snel veranderende wereld van social media heeft een nieuwe vorm van content de aandacht van zowel gebruikers als marketeers getrokken: korte videoās. Kanalen
Acquisitie in GA4: De kracht van user-based data
De overgang van Universal Analytics naar Google Analytics 4 (GA4) heeft een behoorlijke verschuiving teweeggebracht in hoe we gebruikersgedrag op websites en apps waarnemen en
Social media trends 2024
2023 is weer voorbijgevlogen en richting het einde van het jaar kun je van ons natuurlijk weer de nieuwe trends op het gebied van social
Hoe schrijf je een SEO-tekst? ā Checklist met tips
Hoe schrijf je een tekst die zowel aantrekkelijk is voor je lezers als geoptimaliseerd voor zoekmachines? Het draait hierbij om het afstemmen van je content
10 Internationale SEO learnings vanuit de International Search Summit Barcelona 2023
De digitale wereld kent geen grenzen en dat geldt ook voor SEO. Om deze rede gingen wij ook internationaal en reisde onze specialisten Linda en
Google (Core) updates
EĆ©n van de meest cruciale en invloedrijke aspecten van zoekmachineoptimalisatie (SEO) zijn de beruchte Google (Core) Updates. Deze updates hebben een directe impact op de
De beste AI Tools voor een onverslaanbare SEO strategie
In de dynamische wereld van SEO is het vinden van de juiste balans tussen menselijke creativiteit en technologische efficiƫntie essentieel. AI heeft zich ontpopt als
MVH Media bij SMX Advanced Europe Berlijn 2023
In september reisden Tom en Reinout af naar Berlijn om de SMX Advanced Europe conferentie bij te wonen. Daar deden zij meer kennis op over
BrightonSEO september 2023 ā Recap
Op donderdag 14 en vrijdag 15 september zijn Nick en Rinse namens MvH Media afgereisd naar Brighton (Engeland) voor Ć©Ć©n van de grootste, zo niet
Google Organic Shopping nu ook zichtbaar tussen de Standard Blue Links: Optimalisatietips voor succes!
Google Shopping bestaat nu zoān 11 jaar. 8 jaar lang was het alleen mogelijk om hierin vertoond te worden door middel van betaalde advertenties. Sinds
Het creƫren van nuttige, betrouwbare, mensgerichte content met behulp van AI: dƩ sleutel tot SEO-succes
In de afgelopen jaren heeft de opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) de manier waarop we content creƫren, aanzienlijk veranderd. Bedrijven en individuele content creators wenden
MozCon 2023 – Recap
Afgelopen 7 & 8 augustus zijn collega’s Nicky, Vincent en Stijn namens MvH Media afgereisd naar Seattle om MozCon 2023 bij te wonen. Na 22
Maak je op voor de feestdagen met Google Ads
Het is nog wat vroeg om na te denken over de voorbereidingen van je kerstdiner, maar je marketing strategie voor de laatste maanden van het
Wat is Google Merchant Center Next en wat zijn de nieuwe AI-mogelijkheden?
Google heeft een nieuwe, vereenvoudigde versie van Google Merchant Center aangekondigd, genaamd Google Merchant Center Next. Naast een gloednieuwe gebruikersinterface zijn vele functies en mogelijkheden
Verbeter je Google shopping resultaten met productreviews
Optimaliseer jouw Google Shopping resultaten door productreviews toe te voegen aan jouw Google Shopping-advertenties! In deze blog laten we je zien hoe en waarom je
Demand Gen en Video View campagnes: het stimuleren van vraag en groei!
Zoals bekend is Google Ads een krachtig platform, wat bedrijven en organisaties in staat stelt om hun producten en diensten online te promoten aan een
Vergelijkbare doelgroepen verdwijnen uit Google Ads: hoe nu verder?
Vergelijkbare doelgroepen worden veelvoudig ingezet binnen SEA campagnes. Door het gebruik van vergelijkbare doelgroepen kon er eenvoudig ingezet worden op het uitbreiden van het bereik en
Google Marketing Live 2023 ā De AI-revolutie binnen Google Ads
Vanuit MvH Media hebben we met een aantal collegaās Google Marketing Live 2023 Dublin gevolgd. Naast de geweldige tap dance show en de ingestudeerde praatjes
Genereer meer zichtbaarheid in Google doormiddel van Hotel Ads
In de huidige digitale wereld vormen advertentiecampagnes een cruciaal onderdeel van de marketingstrategie van hotels. Een van de meest effectieve manieren om potentiƫle klanten te
ChatGPT & Google Ads: de kracht van automatisering
We kunnen er niet meer omheen, overal lezen we over het gebruik van ChatGPT en zien we dat het gebruikt wordt voor het analyseren, optimaliseren
Microsoft Bing stijgt in populariteit vanwege innovaties
In de wereld van Online Marketing is de keuze van je advertentieplatform van groot belang. Hoewel Google vaak als de standaard wordt gezien, wordt Microsoft
Social Media en attributiemodellen: welke moet je kiezen?
Je hebt er ongetwijfeld mee te maken gehad als je social media kanalen onderdeel zijn van je online marketing strategie: attributiemodellen. Je beoordeelt de prestaties
Boost jouw Social Media Marketing met automatisering
https://youtu.be/zOQ_uctwzZc Social advertising is de laatste jaren een belangrijke rol gaan spelen binnen de online marketingmix van veel bedrijven. Met het steeds groter wordende aantal
TikTok steeds populairder onder 40-plussers, Facebook verliest opnieuw gebruikers en andere social media ontwikkelingen
Trends en ontwikkelingen. Soms nog sneller dan het licht in de wereld van online marketing en ondertussen niet meer weg te denken bij social media
10 manieren om ChatGPT in te zetten voor jouw social media
https://youtu.be/__tcxTNRK7I Open je LinkedIn dan kun je er niet meer omheen. Overal zijn berichten te vinden over ChatGPT en hoe iedereen het inzet. Maar wat
De 5 best practices voor een vacaturecampagne op social media
Je hebt je vacature live staan, dus laat de kandidaten maar binnenstromen. Toch? Helaas werkt het niet zo eenvoudig. In de huidige markt zul je
De toekomst van social commerce
https://youtu.be/5_fqOfBqwzA Social commerce heeft de afgelopen jaren een snelle opkomst gemaakt en we denken dat deze trend de komende jaren een nog veel grotere rol
Social Media Trends 2023
Het einde van het jaar is in zicht en dat betekent weer veel nieuwe trends en verwachtingen voor het nieuwe jaar! De social media platformen
DĆ© toekomstvoorspellingen voor 2023 volgens Pinterest Predicts
Pinterest is hƩt platform wat mensen gebruiken om hun toekomst te plannen. Dat betekent dat Pinterest erg goed is geworden in het spotten van trends
De 7 vormen van Snapchat adverteren
Snapchat is allang niet meer waar het 11 jaar geleden ontstaan is. Waarbij het doel van de app begon met het versturen van verdwijnende fotoās
Adverteren op Amazon vs. Google
Vroeger was er een duidelijke opdeling; Amazon was gericht op shopping en Google gericht op zoekopdrachten. Die verdeling zien we nog steeds wel terug, maar
Marketplaces Trends 2023
2022 is alom een onvoorspelbaar jaar geweest. Online retail en daarmee ook marketplaces vormen daarop geen uitzondering. Door de recente veranderingen in de economie, heeft
Hoe onderscheid jij je als verkoper op marketplaces gedurende de feestdagen in tijden van inflatie?
Velen voelen het direct in hun portemonnee; de economie beleeft als het ware een hittegolf. Gasprijzen stijgen, voedseltekorten ontstaan, rentetarieven gaan omhoog en er is
Amazon BelgiĆ« – De strijd om de Belgische consument is nu echt los gebarsten!
Update: 18-10-2022 Amazon Belgiƫ is officieel gelanceerd! De livegang van Amazon.com.be is officieel met ingang van 18 oktober 2022. Waar voorheen Belgische consumenten moesten uitwijken
EPR op Amazon Duitsland aangescherpt ā Voldoe jij al aan de WEEE richtlijn?
Amazon verkopers in Duitsland opgelet! Ben je het gele uitroepteken, samen met het blokĀ āAction neededā al tegengekomen op de homepage van je Amazon Seller
Verhoog je conversieratio op de marketplaces door inzet van de juiste productafbeeldingen
Het belang van goede productafbeeldingen op de marketplaces zien we, samenhangend met een toename in mobiele gebruikers, steeds groter worden. Zo zien we dat platformen
Haal het meeste uit je Amazon Brand Store
Stel je voor; je verkoopt al een langere tijd succesvol je producten via Amazon. Al je producten staan op het platform, de productpaginaās zijn organisch
Amazon SEO: Tips om je vindbaarheid te verbeteren
Search Engine Optimization (SEO) is een van de meest ondergewaardeerde factoren binnen de Marketplaces. Terwijl het Ć©Ć©n van de belangrijkste factoren is om jouw verkopen
Wat is merkregistratie, en wat kan dit voor jouw merkartikel(en) op bol.com betekenen?
Eindelijk staat jouw product online en de verkoop gaat als een speer. Het succes van jouw product is dan ook niet onopgemerkt gebleven bij anderen
8 e-mailmarketing tips voor een succesvolle Black Friday, of juist niet!
Overgewaaid vanuit Amerika en ondertussen ook in Europa een bekend fenomeen; Black Friday. Wat begon met Ć©Ć©n dag vol spectaculaire aanbiedingen is ondertussen een meerdaags
Vrije verkenningen in Google Analytics 4 (GA4)
Het nieuws dat Universal Analytics (UA) gaat stoppen en er overgestapt moet worden naar Google Analytics 4 (GA4) is al even bekend, echter lijkt GA4
Zo verzamel je meer e-mailadressen en zet je website-bezoekers om in abonnees
Je verstuurt regelmatig nieuwsbrieven, hebt een aantal goede automatiseringen ingericht en je behaalt al goede resultaten met e-mailmarketing. Om deze resultaten te behouden en zelfs
Nieuw in Google Analytics 4: het conversieratio
Gebruik je Google Analytics 4 om conversies op je website door te meten? Dan is het je vast opgevallen dat een belangrijke statistiek uit Universal
5 boekentips voor de zomer van 2022
https://youtu.be/4h8kjxCtsJY Ook deze zomer komen we weer met een aantal boekentips. Onze boekenselectie is een mix van gelezen managementboeken en online marketing boeken. Onze aanbevelingen
Segmenten in Google Analytics 4: hoe zet je ze in om je analyses te verbeteren?
Wat zijn segmenten? Om betere inzichten uit je data-analyse te halen, is het belangrijk om te segmenteren. Hierbij kijk je niet naar geaggregeerde cijfers (zoals
NIEUW: de volledig vernieuwde editor van ActiveCampaign
Wie ons al een tijdje volgt heeft de naam ActiveCampaign vast al eens voorbij zien komen. ActiveCampaign is een zeer gewaardeerde tool op het gebied
Video-engagement in Google Analytics 4: hoe analyseer je de betrokkenheid van je websitebezoekers bij je videocontent?
Een van de voordelen van Google Analytics 4 is de automatische tracking van extra gebeurtenissen naast de standaardgebeurtenissen die het programma volgt (zoals een paginabezoek
Google Analytics 4 (GA4) ā Gebeurtenissen en Conversies
Wanneer je vaker met Google Tag Manager werkt zal je waarschijnlijk wel weten dat er verschillende trackingtypes zijn voor een Universal Analytics Tag. Je kan