Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!Ā
Vernieuwd: Amazon Vine Program!
In een wereld waar online winkelen de norm is geworden, spelen productbeoordelingen een belangrijke rol in de besluitvorming van consumenten. Amazon begrijpt dit als geen
De beste AI Tools voor een onverslaanbare SEO strategie
In de dynamische wereld van SEO is het vinden van de juiste balans tussen menselijke creativiteit en technologische efficiƫntie essentieel. AI heeft zich ontpopt als
Amazon Accelerate 2023: innovaties & inzichten voor verkopers
In de dynamische wereld van e-commerce is het essentieel voor jou als verkoper om voortdurend op de hoogte te blijven van de nieuwste trends, tools
Maak je op voor de feestdagen met Google Ads
Het is nog wat vroeg om na te denken over de voorbereidingen van je kerstdiner, maar je marketing strategie voor de laatste maanden van het
MVH Media bij SMX Advanced Europe Berlijn 2023
In september reisden Tom en Reinout af naar Berlijn om de SMX Advanced Europe conferentie bij te wonen. Daar deden zij meer kennis op over
BrightonSEO september 2023 ā Recap
Op donderdag 14 en vrijdag 15 september zijn Nick en Rinse namens MvH Media afgereisd naar Brighton (Engeland) voor Ć©Ć©n van de grootste, zo niet
De Kracht van Social Media Communities: Bouwen aan succes in 2023
In de overweldigende stroom aan verschillende media welke consumenten tegenwoordig dagelijks te verwerken krijgen, is het des te belangrijker om manieren te vinden om op
Wat is Google Merchant Center Next en wat zijn de nieuwe AI-mogelijkheden?
Google heeft een nieuwe, vereenvoudigde versie van Google Merchant Center aangekondigd, genaamd Google Merchant Center Next. Naast een gloednieuwe gebruikersinterface zijn vele functies en mogelijkheden
Google Organic Shopping nu ook zichtbaar tussen de Standard Blue Links: Optimalisatietips voor succes!
Google Shopping bestaat nu zoān 11 jaar. 8 jaar lang was het alleen mogelijk om hierin vertoond te worden door middel van betaalde advertenties. Sinds
ChatGPT gebruiken voor Amazon, zo doe je dat!
AI, oftewel kunstmatige intelligentie, was een paar jaar geleden alleen nog bekend bij een klein deel van de bevolking. Veel mensen begrepen dan ook niet
Verbeter je Google shopping resultaten met productreviews
Optimaliseer jouw Google Shopping resultaten door productreviews toe te voegen aan jouw Google Shopping-advertenties! In deze blog laten we je zien hoe en waarom je
Het creƫren van nuttige, betrouwbare, mensgerichte content met behulp van AI: dƩ sleutel tot SEO-succes
In de afgelopen jaren heeft de opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) de manier waarop we content creƫren, aanzienlijk veranderd. Bedrijven en individuele content creators wenden
MozCon 2023 – Recap
Afgelopen 7 & 8 augustus zijn collega’s Nicky, Vincent en Stijn namens MvH Media afgereisd naar Seattle om MozCon 2023 bij te wonen. Na 22
The Infinite Loop: Hoe TikTok onze social advertising strategie veranderde
De groei van TikTok is nog steeds enorm. De gebruikersgroei waar Facebook 7 jaar over deed, kostte TikTok enkel 4 jaar. De voornaamste reden van
Social Search: social media als zoekmachine
We zien een verschuiving binnen de social mediakanalen. Waarbij voorgaande jaren veel meer interesse uitging naar wat vrienden en familieleden aan het doen waren, gaan
SEO & Shopify: Alles wat je moet weten
Is Shopify een SEO-vriendelijk platform? Een vraag die op komt als je een eigen Shopify-winkel hebt of overweegt er een te starten. In dit artikel
Generatieve SEO & de impact op de search experience
We duiken in de fascinerende wereld van SEO waarbij we het gaan hebben over de opkomst van Generatieve SEO. Een ontwikkeling die voortkomt uit de
Python SEO: de basics vanaf 0
Python SEO: iedere marketeer die een interesse heeft in SEO en weleens een internationale lezing heeft gevolgd, kan haast niet om de mogelijkheden van Python
Lightspeed SEO ā De kracht en zwakte van Lightspeed
Lightspeed is een e-commerceplatform waarmee retailers hun eigen webshop kunnen creƫren en beheren. Het is een SaaS (Software as a Service) product met online betalingsverwerking,
Internationale SEO strategie ā De ultieme gids
Een goede internationale online marketing strategie uitstippelen brengt vrijwel altijd SEO vraagstukken met zich mee, vaak ook in combinatie met technische drempels of keuzes die
Image SEO: zorg dat je future proof bent voor Visual SEO
Image SEO bestaat al heel lang en zou zeker een onderdeel moeten zijn van je SEO strategie. Want ondanks het feit dat afbeeldingen al geruime
E-E-A-T of Double E-A-T: Wat houdt het precies in?
Veel SEO-specialisten zijn al bekend met E-A-T, maar sinds 15 december 2022 heeft Google hier nog een extra E aan toegevoegd. E-E-A-T – of “Double-E-A-T”,
SEO Trends 2023
Zoals ieder jaar voorspellen we graag de SEO-trends van het komende jaar.Ā Vorig jaar voorspelden we o.a. veel verschuivingen in SERP-elementen, het MUM-model, de prominentere plaats
AI Generated content, wat is het en hoe gebruik je het?
Artificial intelligentie (AI) heeft de afgelopen jaren enorme vooruitgang geboekt en wordt het meest gebruikt binnen de IT, financiƫle dienstverleningen en zakelijke diensten. Echter zien
Adverteren op Amazon vs. Google
Vroeger was er een duidelijke opdeling; Amazon was gericht op shopping en Google gericht op zoekopdrachten. Die verdeling zien we nog steeds wel terug, maar
Nieuw! Experimenteren met Performance Max
Met de overgang van Smart Shopping campagnes naar Performance Max campagnes werd een nieuw campagnetype geĆÆntroduceerd. Na verschillende optimalisaties en ontwikkelingen binnen de Performance Max
Conversietracking binnen Google Ads: alles wat je moet weten
De tijd dat SEA-specialisten verantwoordelijk waren voor het juist instellen van de conversies binnen Google Ads is voorbij. Dit komt door de opkomst van geavanceerde
SEA Trends 2023
Zoals je van ons gewend bent, voorspellen we ieder jaar weer de belangrijkste trends en ontwikkelingen op SEA gebied voor het komende jaar. Afgelopen jaar
Terugblik Google Ads trends 2022
Nu we het einde van 2022 naderen is dit een mooi moment om een terugblik te werpen op de ontwikkelingen die dit jaar zijn doorgevoerd.
Wat is First-Party data in marketing?
First-party data speelt al een hoofdrol in de marketingactiviteiten van vele bedrijven, maar door het verdwijnen van third-party cookies wordt het alleen nog maar belangrijker.
Nieuw in Nederland: Promoties binnen Google Merchant Center
Nu de feestdagen dichterbij komen en vele webshops kortingen geven is deze nieuwe manier van promoties maken relevanter dan ooit. In een aantal landen was
Goed voorbereid de laatste maanden in met Google Ads!
De E-commerce piekperiode van het jaar staat weer voor de deur! Voor de meeste webshops zijn de laatste maanden van het jaar de meest lucratieve
Google’s glazen bol! Maak kennis met de prestatieplanner
De campagnes staan klaar en het doel is duidelijk, maar hoe bereken je het budget voor je Google Ads campagne? Dit is een vraag die
7 social media tips voor de feestdagen 2022
De zomer is nog maar net voorbij, maar de pepernoten liggen alweer in de winkel. De feestdagen zijn dichterbij dan je denkt. Goed om dus
5 optimalisaties om je DPA campagnes op social media te verbeteren
Met het oog op de toekomst, waarin social commerce centraal staat, is een geoptimaliseerde dynamische productadvertentie geen overbodig luxe meer. Sociale media zullen een leidende
Waarom je met je bedrijf vandaag nog op Pinterest moet
Bij veel bedrijven is Pinterest nog een ondergeschoven kindje, maar als we kijken naar de kansen binnen Pinterest is het verstandig om het kanaal vandaag
In 3 eenvoudige stappen een TikTok maken!
Het maken van een TikTok lijkt vaak moeilijker dan dat het is. Maar dat hoeft het niet te zijn. TikTok is juist het kanaal waar
First party data verzamelen via Social Media: wat is de beste manier? (A/B test!)
Privacy beperkingen. We zien ze in steeds grotere mate hun intrede maken in de online marketing wereld. Apple kwam vorig jaar al met een grote
Nieuw en getest: Advantage+ Meta campagnes: wat zijn het?
Misschien heb je de optie al voorbij zien komen in je bedrijfsmanager. Zo niet, dan zal je dit binnenkort zien verschijnen. Meta is bezig met
Waarom TikTok onmisbaar is als marketingkanaal
TikTok is allang geen kanaal meer voor de nieuwste generatie. Ook ziet TikTok zichzelf tegenwoordig steeds meer als een entertainment kanaal, dan een social media
Pinterest Predicts geeft een nieuwe kijk op 2022
Pinterest is verrassend goed in het voorspellen van de toekomst. Pinterest wordt wereldwijd gebruikt om inspiratie op te zoeken en met de data van deze
8 Social Media trends in 2022
Het nieuwe jaar is in zicht en dat betekent dat er weer veel nieuwe ontwikkelingen zitten aan te komen. De belangrijkste verwachtingen voor 2022 zetten
CE ā Markering verplicht? Ja, en ook bol.com ontkomt er niet aan!
Marketplaces zoals bol.com en Amazon krijgen steeds meer te maken met aangepaste wet en regelgeving waardoor de wettelijke regels nu ook op deze platformen van
Marketplaces Trends 2022
Het afgelopen jaar hebben marketplaces zoals Bol.com en Amazon een aanhoudende groei doorgemaakt. Sinds de coronapandemie zien we een sterke verschuiving van shoppen in fysieke
Recensies op Marketplaces, waardevol of waardeloos?
Bijna iedere website maakt gebruik van een of zelfs meerdere reviewwebsites zoals Trusted Shop, Trustpilot of Kiyoh. Het meest bekend zijn consumenten met de reviews
Succesvolle leverbeloftes & optimaal voorraadbeheer tijdens de Feestdagen op Bol.com
Is het je al opgevallen dat het steeds sneller donker wordt? Dat er meer blaadjes op de grond liggen dan aan de gemiddelde boom zitten?
6 tips om jouw merk succesvol te vestigen op Amazon Europe
Marketplaces zijn niet meer weg te denken uit de online winkelstraat. Je kan eigenlijk zeggen dat het geen trend meer is, maar een gegeven. Zo
Retouren op Bol.com zoveel mogelijk voorkomen?
Iedereen die iets verkoopt op Bol.com krijgt onvermijdelijk te maken met retouren. In bepaalde productcategorieƫn zie je een hoger retourpercentage, maar over het algemeen krijgt
Amazon Prime Day komt eraan! Dit moet je weten als verkoper
21 en 22 juni is het weer zover; Amazon Prime Day! HĆ©t koopjesfestijn van Amazon wordt voor de 2e keer in Nederland gehouden, maar wordt
4 methodes voor meer productreviews op Amazon
De toegevoegde waarde van online reviews is inmiddels bij iedere marketeer meer dan duidelijk. Op marketplaces als Amazon kun je productreviews zelfs onmisbaar noemen. Meerdere
Hoe zorg ik voor een optimale Bol.com Prestatiescore?
Met de explosieve stijging van aankopen via bol.com neemt de druk op jouw bol.com prestatiescore flink toe. Daar komt nog bij dat externe partijen zoals
Zo kan e-mailmarketing jouw andere online marketingkanalen versterken
Dat e-mailmarketing een krachtig op zichzelf staand kanaal is wist je waarschijnlijk al. Maar wist je dat e-mailmarketing ook kan bijdragen aan jouw andere online
Google Analytics 4 (GA4): Goodbye Bounce Rate, Hello Engagement Rate!
āZijn klanten echt betrokken bij mijn site, of krijg ik gewoon veel sessies die geen waarde toevoegen?ā Dit is een belangrijke vraag om te beantwoorden,
Aangepaste dimensies in Google Analytics 4: wat houdt het in en hoe gebruik je ze?
Ieder bedrijf is uniek en je wilt waarschijnlijk andere dingen bijhouden om te begrijpen hoe verschillende onderdelen presteren. Een van de manieren om je data
BREAKING NEWS: Het einde van Universal Analytics
āAll standard Universal Analytics properties will stop processing new hits on July 1, 2023.āĀ ā Russell Ketchum (Director, Product Management, Google Analytics) Google heeft vandaag aangekondigd
Visualisatie van e-commerce data met Google Analytics 4 (GA4)
Er gaat geen week voorbij zonder dat Google Analytics 4 (GA4) wordt geĆ¼pdatet. Regelmatig worden er nieuwe features en mogelijkheden toegevoegd, daardoor komt het punt
Intern IP-adres uitfilteren in Google Analytics 4 (GA4)
https://youtu.be/YPXvRmj4NO4 Wanneer je bezig bent met het analyseren van je data wil je natuurlijk alleen de activiteit van de klanten zien en niet van je
5 must-have e-mailmarketing automatiseringen voor webshops
Bij e-mailmarketing denk je vaak als eerste aan nieuwsbrieven. Je ontvangt ze waarschijnlijk zelf ook van allerlei bedrijven en webshops en ze zitten meestal vol
[GA4] Data Driven Attribution-model: nu beschikbaar
Attributie-modellen in Google Analytics. Een pittig onderwerp als het gaat om het begrijpen Ć©n toepassen. Welk attributiemodel is het beste en waarom? Dat hangt volledig
E-mailadressen als krachtig alternatief voor third-party cookies
Het komt steeds dichterbij: Google gaat third-party cookies uitbannen in de Chrome browser. Met deze keuze volgen ze vele andere browsers zoals Microsoft Edge, Firefox