Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!Ā
Conversietracking binnen Google Ads: alles wat je moet weten
De tijd dat SEA-specialisten verantwoordelijk waren voor het juist instellen van de conversies binnen Google Ads is voorbij. Dit komt door de opkomst van geavanceerde
De toekomst van social commerce
https://youtu.be/5_fqOfBqwzA Social commerce heeft de afgelopen jaren een snelle opkomst gemaakt en we denken dat deze trend de komende jaren een nog veel grotere rol
Marketplaces Trends 2023
2022 is alom een onvoorspelbaar jaar geweest. Online retail en daarmee ook marketplaces vormen daarop geen uitzondering. Door de recente veranderingen in de economie, heeft
SEA Trends 2023
Zoals je van ons gewend bent, voorspellen we ieder jaar weer de belangrijkste trends en ontwikkelingen op SEA gebied voor het komende jaar. Afgelopen jaar
Social Media Trends 2023
Het einde van het jaar is in zicht en dat betekent weer veel nieuwe trends en verwachtingen voor het nieuwe jaar! De social media platformen
DĆ© toekomstvoorspellingen voor 2023 volgens Pinterest Predicts
Pinterest is hƩt platform wat mensen gebruiken om hun toekomst te plannen. Dat betekent dat Pinterest erg goed is geworden in het spotten van trends
E-E-A-T of Double E-A-T: Wat houdt het precies in?
Veel SEO-specialisten zijn al bekend met E-A-T, maar sinds 15 december 2022 heeft Google hier nog een extra E aan toegevoegd. E-E-A-T – of “Double-E-A-T”,
SEO Trends 2023
Zoals ieder jaar voorspellen we graag de SEO-trends van het komende jaar.Ā Vorig jaar voorspelden we o.a. veel verschuivingen in SERP-elementen, het MUM-model, de prominentere plaats
AI Generated content, wat is het en hoe gebruik je het?
Artificial intelligentie (AI) heeft de afgelopen jaren enorme vooruitgang geboekt en wordt het meest gebruikt binnen de IT, financiƫle dienstverleningen en zakelijke diensten. Echter zien
Recap: SEO Benelux Meetup Antwerpen 1 December 2022
In 2018 begon SEO Benelux met het organiseren verschillende meetups door de Benelux heen. Dit jaar werden er in zowel Gent als Amsterdam al meerdere
Kansen en ontwikkelingen rondom de āMensen vragen ookā boxen
Google is dagelijks bezig met de ontwikkeling van de zoekresultaten. Waar de organische zoekresultaten een aantal jaar terug uit alleen nog maar platte tekst bestond,
Terugblik Google Ads trends 2022
Nu we het einde van 2022 naderen is dit een mooi moment om een terugblik te werpen op de ontwikkelingen die dit jaar zijn doorgevoerd.
Hoe onderscheid jij je als verkoper op marketplaces gedurende de feestdagen in tijden van inflatie?
Velen voelen het direct in hun portemonnee; de economie beleeft als het ware een hittegolf. Gasprijzen stijgen, voedseltekorten ontstaan, rentetarieven gaan omhoog en er is
De 7 vormen van Snapchat adverteren
Snapchat is allang niet meer waar het 11 jaar geleden ontstaan is. Waarbij het doel van de app begon met het versturen van verdwijnende fotoās
Wat is First-Party data in marketing?
First-party data speelt al een hoofdrol in de marketingactiviteiten van vele bedrijven, maar door het verdwijnen van third-party cookies wordt het alleen nog maar belangrijker.
SEO Trends 2021
Liever de SEO trends voor 2022 ontdekken? Lees de blog hier. Zoals ieder jaar voorspellen we graag de SEO trends van het komende jaar. Vorig
Verbeter je website met de nieuwe crawlstatistieken van Google Search Console
Technische SEO is nog steeds een superbelangrijk onderdeel voor de gezondheid van je website. Wij zijn er ook dan ook structureel mee bezig om nieuwe,
PageSpeed & SEO: de Complete Handleiding
Dat PageSpeed en Google hand in hand gaan is geen geheim meer. Een betere website- of paginasnelheid zorgt voor een betere User Experience, een betere
Vergroot je organische zichtbaarheid met Google Web Stories!
Wat social media kan, kan Google ook. Iedereen kent de Snapchat, Instagram, Facebook, YouTube, WhatsApp en LinkedIn Stories wel, toch? Het is een hele rits
Nieuw! Gratis (SEO) kliks met Google Shopping: Surfaces across Google
We kennen het allemaal wel, Google Shopping. Zodra je op zoek bent naar een product, zoals hockeyschoenen, en je dit in Google in typt, dan
Google for jobs implementeren: De ultieme handleiding om te ranken met een vacature
Zo snel mogelijk de geschikte kandidaat vinden voor de openstaande vacature. Natuurlijk wil je dat! Met Google for Jobs is dat mogelijk.Ā Eerder schreven we
Combineer SEO en SEA voor een krachtiger/meer/en beter resultaat
Een combinatie tussen SEO en SEA is cruciaal voor succes Een van de meest gemaakte fouten door bedrijven is om alleen aan de slag te
GESPOT: Google Guaranteed badge in Google Mijn Bedrijf
Google is aan het experimenteren met een nieuwe ontwikkeling binnen Google Mijn Bedrijf (GMB), namelijk āGoogle Guaranteedā badge. Vorig jaar april was Google bezig met
Met SEO ranken in Google Afbeeldingen
De weergave van SERP, oftewel je resultatenpagina, is in de loop der jaren veel gewijzigd en afbeeldingen spelen een steeds belangrijkere en grotere rol. Zo
Google Smart Shopping: WĆ©l of niet de ideale oplossing?
Google Smart Shopping campagnes (SSC), je leest en hoort er tegenwoordig steeds meer over. Ook komt dit campagnetype vaak als aanbeveling naar boven in je
Broad Match Modifier zoektype verdwijnt! Wat moet je weten?
Google heeft eerder deze week een update aangekondigd dat de mogelijkheid om āBroad Match Modifierā (BMM) te gebruiken als zoekwoordtype verdwijnt en dat ook het
Maak optimaal gebruik van Click & Collect
Het hoge woord is eruit: De lockdown wordt verlengd. Gelukkig wel met een aantal versoepelingen. Dit biedt weer nieuwe kansen en mogelijkheden om jouw winkel
Discovery Ads ā Verhoog je conversies met visuele advertenties
Zoals we in onze blog over SEA trends 2021 al benoemde, verwachten we het komend jaar meer focus op visualisering. Binnen Google Ads zien we
SEA Trends 2021
Liever de SEA trends voor 2022 ontdekken? Lees de blog hier. Benieuwd naar onze voorspellingen van trends op SEA gebied voor het komende jaar? Elk
Black Friday 2020: 6 tips voor succesvolle Ads-campagnes
Op vrijdag 27 november is het weer zover! Black Friday, Ć©Ć©n van de grootste online piekmomenten van het jaar. Ieder jaar groeien de online betalingen
Het van belang van biedstrategieƫn A/B testen
Je hebt reeds je eerste campagne(s) gemaakt in Google Ads en de basis van de campagnes staat. Vervolgens begint het optimaliseren van de campagnes. Je
De toegevoegde waarde van Showcase Shopping Ads
Het zoekgedrag van mensen online verandert en als adverteerder is het belangrijk om hierop in te spelen. Zo dragen Shopping campagnes voor veel webshops bij
Google voert invloedrijke wijziging door in het Zoektermenrapport
Google heeft begin deze maand een grote wijziging doorgevoerd in het zoektermenrapport van Google Ads. Sinds 1 september is namelijk gemiddeld meer dan 20% van
15 creatieve inhaakvoorbeelden voor jouw sociale contentkalender
Wat maakt een inhaker nou belachelijk goed? Hele goede vraag, want het vergt veel creativiteit en out-of-the-box thinking. Een gevaarlijke combinatie waar jij een balans
DĆ© Social Media 2021 trends
Het jaar 2020 is een jaar voor in de geschiedenisboeken. COVID19 die de wereld in zān grip heeft, het sociale leven dat op zijn kop
Aan de slag met Pinterest shopping & de nieuwste ontwikkelingen
De feestdagen komen steeds dichterbij, Black Friday is nu in volle gang en de kerstdagen staan zo weer voor de deur. Dit betekent kerstinkopen doen.
6 tips voor jouw Black Friday social media strategie
Nog even en het is alweer zo ver: Black Friday. Iedereen gaat steeds meer online op zoek naar de perfecte cadeaus voor zijn of haar
5 tips voor meer bereik met organische content op Facebook en Instagram
Het verspreiden van organische content wordt tegenwoordig steeds moeilijker. Maar een klein percentage van je volgers krijgt je content te zien dus het is belangrijk
Adverteren op TikTok? Wat zijn de mogelijkheden?
Intussen zijn we al wat meer te weten gekomen over TikTok en zijn er al meer dan 4,5 miljoen gebruikers actief. De creativiteit is op
Maak je klaar voor de feestdagen met Instagram en Facebook Shops
85% van de mensen wereldwijd winkelt nu online. Nu we het hoogseizoen voor de feestdagen ingaan, hebben wij een aantal tips en nieuwe ontwikkelingen op
TikTok: hƩt nieuwe sociale kanaal
Heb jij al van TikTok gehoord? Vast wel. Heb jij het al eens bekeken? Dit is hƩt nieuwe sociale media kanaal waar humor, creatieve en
In 3 stappen je Facebook- en Instagram Shop opzetten
Toen Facebook half mei de lancering aankondigde van zijn nieuwe Facebook Shop-functie, waren we allemaal erg enthousiast. De nieuwe tool van Facebook beloofde de manier
Google Mijn Bedrijf lanceert tool om reviews te beheren
Je herkent het vast wel. Een slechte review die wordt achtergelaten, maar die niet op waarheid gebaseerd is. Een ontevreden klant die de feiten volledig
Google voegt 42 nieuwe Categorieƫn toe aan Google Mijn Bedrijf
Google heeft in febuari 2021 weer 42 nieuwe categorieĆ«n toegevoegd aan Google Mijn Bedrijf. Deze zijn zowel alsĀ primaire-Ā alsĀ secundaire categorieĀ in te stellen. Met name deĀ primaire categorieĀ is
Personeel en Advocaten gespot in Google Knowledge Panel
In Amerika zijn in het Google Knowledge Panel zowel een Personeel- als een specifieke Advocaten-menu gespot. Deze uitklapbare functie in het Knowledge Panel toont de
Google voegt Berichten-functie toe aan Desktop-interface
Google heeft de Berichten-functie uitgerold op de Desktop-interface van Google Mijn Bedrijf.Ā Voorheen was dit enkel bereikbaar via de Google My Business-app, maar sinds vandaag
Google voegt sterren toe aan Review-sectie in Google Knowledge Panel
Google heeft een behoorlijke verandering doorgevoerd binnen het Google Mijn Bedrijf-paneel. Sinds vandaag zien we sterren toegevoegd in plaats van enkel een snippet uit de
Google test met Openingsdatum in Local 3-Pack
In Amerika is gisteren gespot dat Google aan het testen is met openingstijden in de Local 3-Pack: Vermoedelijk is Google dit aan het testen in
Nieuwe opties voor het Markeren van Reviews
Googe heeft de mogelijkheden met betrekking tot het markeren van reviews voor GMB-eigenaren geĆ¼pdatet. Eigenaren van Google Mijn Bedrijf-panelen krijgen het volgende te zien bij
Google laat oudere Google Posts zien in Knowledge Panel
Gisteren spotte een Australische SEO-specialist (Brodie Clark) dat er oudere Google Posts zichtbaar waren in het Google Knowledge Panel: Ook in Nederland spotten we de
Google test om Services te highlighten in de Local 3-Pack
Services in Google Mijn Bedrijf zijn een extra toevoeging aan je paneel. Deze zijn, evenals producten, te vullen bij bepaalde Primaire Categorieƫn. Deze worden dan