Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!Ā
Google Search Console handleiding deel 2: Indexdekking Rapport
In deel 1 van de Google Search Console handleiding is het prestatierapport uitgelicht. Het prestatierapport wordt veelal gebruikt door SEOāers, online marketeers en website-eigenaren om
Wat is merkregistratie, en wat kan dit voor jouw merkartikel(en) op bol.com betekenen?
Eindelijk staat jouw product online en de verkoop gaat als een speer. Het succes van jouw product is dan ook niet onopgemerkt gebleven bij anderen
Google Analytics 4 (GA4): Goodbye Bounce Rate, Hello Engagement Rate!
āZijn klanten echt betrokken bij mijn site, of krijg ik gewoon veel sessies die geen waarde toevoegen?ā Dit is een belangrijke vraag om te beantwoorden,
Nieuw en getest: Advantage+ Meta campagnes: wat zijn het?
Misschien heb je de optie al voorbij zien komen in je bedrijfsmanager. Zo niet, dan zal je dit binnenkort zien verschijnen. Meta is bezig met
Nieuwe features binnen Google Shopping en Merchant Center
Google shopping is voor veel bedrijven het meest rendabele campagnetype en geeft de consument een duidelijk beeld van het product dat je verkoopt voordat ze
Aangepaste dimensies in Google Analytics 4: wat houdt het in en hoe gebruik je ze?
Ieder bedrijf is uniek en je wilt waarschijnlijk andere dingen bijhouden om te begrijpen hoe verschillende onderdelen presteren. Een van de manieren om je data
EPR op Amazon Duitsland ā Heb jij je registratie al geregeld?
Vanaf 1 juli 2022 zijn EPR-registraties verplicht op Amazon Duitsland. Een EPR (Extended Producer Responsiblity) registratie is verplicht voor alle verkopende partijen op Amazon Duitsland
BREAKING NEWS: Het einde van Universal Analytics
āAll standard Universal Analytics properties will stop processing new hits on July 1, 2023.āĀ ā Russell Ketchum (Director, Product Management, Google Analytics) Google heeft vandaag aangekondigd
Waarom TikTok onmisbaar is als marketingkanaal
TikTok is allang geen kanaal meer voor de nieuwste generatie. Ook ziet TikTok zichzelf tegenwoordig steeds meer als een entertainment kanaal, dan een social media
Visualisatie van e-commerce data met Google Analytics 4 (GA4)
Er gaat geen week voorbij zonder dat Google Analytics 4 (GA4) wordt geĆ¼pdatet. Regelmatig worden er nieuwe features en mogelijkheden toegevoegd, daardoor komt het punt
Het inzichtenrapport van Google Bedrijfsprofiel uitgelegd!
Iedere fysieke locatie kan eigenlijk niet zonder Google Bedrijfsprofiel (voorheen Google Mijn Bedrijf). Door de ontwikkeling van de afgelopen jaren zou de lokale intentie in
Intern IP-adres uitfilteren in Google Analytics 4 (GA4)
https://youtu.be/YPXvRmj4NO4 Wanneer je bezig bent met het analyseren van je data wil je natuurlijk alleen de activiteit van de klanten zien en niet van je
Concurrentie-inzichten binnen Google Ads
Voor het optimaliseren van campagnes binnen Google Ads is het onder andere belangrijk om je concurrenten goed in kaart te kunnen brengen. Hoe kun je
5 must-have e-mailmarketing automatiseringen voor webshops
Bij e-mailmarketing denk je vaak als eerste aan nieuwsbrieven. Je ontvangt ze waarschijnlijk zelf ook van allerlei bedrijven en webshops en ze zitten meestal vol
CE ā Markering verplicht? Ja, en ook bol.com ontkomt er niet aan!
Marketplaces zoals bol.com en Amazon krijgen steeds meer te maken met aangepaste wet en regelgeving waardoor de wettelijke regels nu ook op deze platformen van
Mobile First Index: wat is de impact op je lokale SEO?
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt SEO marketeer Jeroen het effect
SEO Implementeren met Google Tag Manager
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze online marketeer Stijn hoe
Langere Meta-descriptions, een belangrijke verandering binnen Google
Google optimaliseert voortdurend zijn diensten om de beste resultaten aan de zoeker te tonen. Zo nu en dan testen ze ook met de lengtes van
SEO Trends 2018
Het einde van het jaar staat weer bijna voor de deur. Goed om weer de balans op te maken of de voorspellingen die ik voor
Speel in op je SEO met de feestdagen
November is begonnen en dat betekent dat de feestdagen er weer aankomen. Bij de meeste bedrijven betekent dat ook een grote kans om je organische
De juiste top-menustructuur voor SEO
Bij veel webshops en websites is het onmisbaar: een navigatiemenu. Nu zien wij vaak websites en webshops voorbij komen met gebruiksonvriendelijk navigatiemenu of een navigatiemenu
Beste SEO settings voor filters in je Magento webshop
Iedere webshop eigenaar die gebruik maakt van het Magento-platform heeft er mee te maken: filtering. Doordat een Magento webshop veelal de B2C markt betreft, wil
Direct afspraken maken (of reserveren) via Google Mijn Bedrijf
Dat Google dit jaar bezig is om het Googel Mijn Bedrijf-paneel verder uit te breiden is geen geheim meer. Een tijdje geleden kwam de update
UPDATE: Google Posts beschikbaar in Google Mijn Bedrijf
Een aantal weken terug integreerde Google hun tool Google Posts binnen Google Mijn Bedrijf. Gisteren (lees: 22 juni 2017) maakte de zoekmachine deze tool officieel
6 tips om tijdens de feestdagen het meest uit AdWords te halen
De feestdagen; voor veel webshops is de tijd rond Sinterklaas en Kerst dƩ periode om te knallen met de verkoop. De vraag naar producten stijgt
Verhoog je omzet met countdown advertenties!
Super handig maar toch onbekend; het aftellen in de advertenties van Google AdWords. Je kunt de mogelijkheid gebruiken om promoties, evenementen, productvoorraad en beschikbaarheid bijvoorbeeld
Succesvolle advertenties met de nieuwe roulatie instellingen!
Het instellen van de advertentieroulatie wordt vereenvoudigd! Adverteerders hadden in het verleden de keuze uit vier roulatie-opties, te weten: Optimaliseren voor klikken: advertenties weergeven die
Verbeter je AdWords campagnes met behulp van segmentatie
Bij het opzetten van AdWords campagnes gaat veruit het meeste aandacht naar de zoekwoorden waarop je wilt gaan adverteren. Het adverteren op relevante zoekwoorden is
Hoe voorkom je duplicate content?
Uit onderzoek is gebleken dat 29% van de webpaginaās op internet bestaat uit duplicate content (!). Dit percentage ligt erg hoog en wij zien dan
Moet ik mijn betaalde campagnes pauzeren in de zomer?
Alhoewel we hier in Nederland de laatste tijd meer regen dan zon hebben gezien is de zomer al een tijdje in volle gang. Veel Nederlanders
De gevolgen van de Google Shopping boete
De gevolgen van de Google Shopping boete Vorige week heeft Google van de EU een enorme boete van 2,42 miljard euro gekregen. Waarom Google deze
Vergelijkbare doelgroepen in Google AdWords
Nieuw uitgerold binnen Google AdWords. Vergelijkbare doelgroepen voor het zoeknetwerk! Sinds begin mei is het mogelijk om vergelijkbare doelgroepen expliciet te targeten met jouw Google
Google AdWords update: Wijziging Exact keyword match
Afgelopen maand heeft Google AdWords een verandering doorgevoerd in de werking van exact keyword match types. Deze zoekwoorden worden veelgebruikt door adverteerders omdat ze de
6 boekentips voor deze zomer
Het is bijna zover! Ondanks alles wat er op dit moment gaande is gaat de vakantieperiode binnenkort weer van start. Wellicht ga je naar het
Google voegt nieuwe online attributen toe: Afspraken, Zorg & Schattingen
Sinds vandaag zijn er nieuwe attributen beschikbaar om door te voeren in je Google Mijn Bedrijf paneel: Online afspraken (beschikbaar in NL) Online care (zorg,
Meerdere openingstijden mogelijk in Google Mijn Bedrijf
Google heeft sinds deze week de mogelijkheid geboden om meerdere openingstijden toe te voegen aan je Google Mijn Bedrijf-paneel: Reden van deze doorvoering is om
Google test met Top Rated Labels in de Local-3-Pack (USA only)
Dit weekend is er in Amerika een test gespot met Top Rated Labels. Op een aantal deinst-gerelateerde zoekopdrachten is dit (op mobiel) gespot in de
Get Online Care-link gespot in Google Mijn Bedrijf (USA only)
In Amerika is vandaag een afbeelding gespot waarbij er een Get Online Care-link aanwezig was in een Google Mijn Bedrijf-paneel. Dit wordt met name getoond
Autodealers: afdelingen in Google Mijn Bedrijf geimplementeerd (USA only)
Google heeft een grote update doorgevoerd in Google Mijn Bedrijf voor autodealers (in Amerika). In Amerika is het gebruikelijk voor iedere afdeling een aparte Google
Nieuwe Google Post mogelijkheid: COVID-19 Posts
Google wil het bedrijfseigenaren gemakkelijker maken te communiceren over informatie rondom COVID-19 en hun fysieke locatie. Daarom is er sinds vandaag een nieuwe Google Post
COVID Info-links & Telehealth-links in Google Mijn Bedrijf (USA only)
Sinds vandaag is het mogelijk om COVID-19 informatielinks toe te voegen in Google Mijn Bedrijf. Met deze link is het mogelijk om naar bepaalde informatiebronnen
Google waarschuwt voor mogelijk afwijkende openingstijden tijdens COVID-19
Google is begonnen met het ‘waarschuwen’ van gebruikers in de Local-3-Pack over het afwijken van openingstijden. Reden is dat niet iedere bedrijfseigenaar controle heeft of