Op 22 november vond op het hoofdkantoor van Google in Amsterdam het Google partnership event plaats. Hierbij werden alle Google Partners, waaronder MvH Media, uitgenodigd om kennis met elkaar te delen, de laatste updates van Google te ontvangen en te netwerken.
De dag bestond uit een lunch, een aantal presentaties van Google over verschillende zaken, een workshop en een kennismaking met de nieuwe Google contactpersonen. Tot slot werd er afgesloten met een borrel.
Wat is het Google Partnership programma?
Zoals bekend is MvH Media Google partner. Deze status kan je als bureau verkrijgen wanneer je aan hebt getoond dat je kennis en ervaring op het gebied van Google AdWords in orde zijn en je een aantal certificaten hebt gehaald.
Alle Google-partners krijgen een eigen contactpersoon toegewezen die we kunnen inschakelen bij vragen die we eventueel zouden hebben op het gebied van online marketing. Daarnaast kan je als Google partner gebruik maken van een AdWords expert om met een frisse blik naar campagnes te kijken en samen te analyseren waar nog verbeterpunten liggen. Tot slot kunnen wij als Google Partner ā¬ 75,- advertentietegoed aanbieden aan nieuwe klanten.
Key-take aways
Het Google Partnership event was een inspirerende dag vol nuttige inzichten. Veel van de presentaties gingen over de toekomst van het Partnership programma en daardoor minder interessant om in deze blog over uit te weiden, maar er was Ć©Ć©n presentatie die ook zeer interessant is voor het grotere publiek. Deze presentatie zal kort worden samengevat.
Digitaal Succes in 2017
Frank van der Knaap, Google Dublin
De huidige webshops, website en online marketing bureaus zijn tegenwoordig vooral gefocust op branding (naamsbekendheid) enerzijds en performance (sales) anderzijds. Door de snel veranderende wereld om ons heen ontstaat er echter een gat tussen branding en performance waar tot nu toe te weinig aandacht aan wordt besteed.
Dat veel aandacht uitgaat naar branding en sales is niet zo gek. Nog niet zo lang geleden was uitgebreide informatie over bijvoorbeeld een product of bedrijf niet direct beschikbaar voor de gewone consument. Beslissingen tot aankoop werden vaak gebaseerd op het feit of het een bekend merk was.
Tegenwoordig is er een overvloed aan informatie beschikbaar over allerlei zaken die je maar kunt bedenken, en deze informatie is ook direct binnen handbereik vanwege de opkomst van de smartphone. Hierdoor laten mensen tegenwoordig bij een aankoop niet alleen de naam meetellen, maar zijn online reviews, sociale netwerken, tutorials en de aanwezigheid op mobiel misschien net zo belangrijk. Deze consideration fase (beslissingsfase) is tegenwoordig dus erg belangrijk maar wordt vaak nog vergeten bij het opstellen van een online marketing strategie.
Om dit gat te vullen moet er volgens Frank meer aandacht besteed worden aan het volledig in kaart brengen van de Customer-Journey om vervolgens hierop in te spelen. Eigenlijk is het in 2017 niet meer wenselijk om niet aanwezig te zijn in de consideration fase en hier liggen voor veel websites nog grote kansen.
De vraag waarmee de presentatie afsluit is dan ook: āWhat will you do to fill the gap?ā
Tot slot
Al met al was het een informatieve middag en heeft MvH Media zeker het een en ander opgepikt voor onszelf maar ook voor onze klanten. Wil je graag weten wat voor jou de beste strategie is om meer aandacht te besteden aan de consideration fase? Stuur dan vrijblijvend een mail naar info@mvhmedia.nl en wij helpen u graag.