Social media zijn constant in beweging en bijna iedereen is er tegenwoordig op te vinden. Des te meer reden om ook als bedrijf aanwezig te zijn op de platformen. In de afgelopen periode zijn er verschillende updates uitgerold en deze delen we graag met je:
Instagram Shopping voor MKB
Bij sommige bedrijfsprofielen heb je het vast al voorbij zien komen, een Instagram Shop. Voorheen was dit alleen mogelijk op het moment dat Instagram je account hiervoor had goedgekeurd, maar vanaf 9 juli kan iedereen met een zakelijk account gebruik maken van de e-commerce functie binnen Instagram.
Om gebruik te kunnen maken van de shop heb je wel een productfeed nodig die is gekoppeld binnen de Facebook Catalogus en dien je Instagram actief te gebruiken.
Facebook-winkels
Onlangs schreven we al over de nieuwe Facebook-winkel feature die eraan zat te komen. Deze is inmiddels voor steeds meer bedrijven in Nederland beschikbaar. Als je je Facebook shoppagina en Instagram Shopping hebt ingericht kun je nu de mogelijkheid krijgen om de winkel verder aan te maken.
Met de Facebook-winkel wil Facebook kleine lokale bedrijven ondersteuning bieden. Op deze manier kunnen ondernemers namelijk zelf een eigen digitale etalage creƫren en producten verkopen binnen zowel Facebook en Instagram.
Lees hier ons hele artikel over de mogelijkheden van de Facebook-winkel.
Eenvoudig shoppen op Pinterest
Als je de camera op een product richt, geeft Pinterest direct aan wat voor product het is. De producten die worden getoond komen van verschillende retailers en bevinden zich in verschillende prijsklassen. Met deze nieuwe functie is het dus nog belangrijker om ook je producten op Pinterest aan te bieden. Als je dit niet doet zijn jouw producten ook niet terug te vinden wanneer iemand de functie gebruikt.
De nieuwste ontwikkelingen binnen LinkedIn
LinkedIn heeft in de afgelopen periode veel nieuwe functies uitgerold voor zowel persoonlijke als zakelijke profielen:
Events
Heb je een webinar, congres of workshop op de planning staan waarvoor je klanten wilt uitnodigen? Maak dan heel eenvoudig een LinkedIn event aan. Deze worden in de aparte evenementen tab geplaatst binnen de bedrijfspagina.
Bij het opzetten van het evenement op LinkedIn vul je de gegevens in en geef je aan of het een online of offline event is. Via LinkedIn kun je vervolgens gemakkelijk je connecties uitnodigen om deel te nemen aan het evenement.
Video
Ook op LinkedIn wordt video steeds belangrijker. Daarom is sinds kort de video tab beschikbaar gesteld en zijn de meest recente videoās direct op de homepage van een bedrijfsprofiel zichtbaar.
Expert vinden
Via een persoonlijk profiel kun je nu een bericht plaatsen waarin je aangeeft op zoek te zijn naar een expert. Hier geef je de categorie aan waarbinnen je een expert zoekt, de locatie en vul je een beschrijving in. Vervolgens kun je de oproep op je tijdlijn plaatsen.
Opiniepeiling opstellen
Ben je benieuwd naar de mening van je volgers? Op een persoonlijk profiel is het mogelijk om een poll te plaatsen. Stel je vraag, geef de antwoordmogelijkheden in en geef de duur van de opiniepeiling op. Deel deze op je tijdlijn en laat de antwoorden binnenstromen.
Vier een gelegenheid: Welkom bij het Team
Het was al mogelijk om je werkjubileum of nieuwe functie te delen door gebruikt te maken van een gelegenheid. Nu maakt LinkedIn het ook mogelijk om een nieuw teamlid welkom te heten bij persoonlijke profielen.
Nieuwe LinkedIn advertentie mogelijkheden
Nieuwe targeting opties
LinkedIn had al een tal van mogelijkheden als het gaat om adverteren. Bijvoorbeeld targeting op basis van interesses, bedrijfsnamen en functietitels. Daar is nu de bedrijfscategorie aan toegevoegd. Zo kun je in Nederland aangeven te willen adverteren op de beste start-ups volgens LinkedIn, de 100 snelst groeiende bedrijven volgens Fortune, Fortune Global 500, London Stock Exchange en de meest innovatieve bedrijven ter wereld volgens Forbes. Er worden steeds meer categorieƫn beschikbaar gemaakt die wereldwijd te targeten zijn.
Een andere nieuwe optie is de targeting op jaarlijkse personeelsgroei van een bedrijf. De leden binnen deze bedrijven kun je bereiken met een advertentie. Dit loopt uit een van bedrijven met een negatieve groei tot aan bedrijven met meer dan 20% bedrijfsgroei.
Tot slot heeft LinkedIn de targeting optie toegevoegd om leden te bereiken op basis van bepaalde kenmerken. De kenmerken die gekozen kunnen worden zijn: beschikbaar voor opleiding, frequente bijdrager, frequente reizigers en job seekers.
Nieuwe remarketing mogelijkheden
LinkedIn heeft naast de nieuwe targeting opties ook nieuwe remarketing mogelijkheden aangekondigd. Het gaat om de mogelijkheid om mensen te retargeten die een lead formulier hebben geopend en hebben verzonden, maar ook die het formulier hebben geopend maar niet hebben verzonden. Verder kun je nu ook mensen retargeten die je video hebben bekeken voor 5, 50, 75 of 98 procent.
De doelgroepen kunnen opgezet worden op basis van maximaal 180 dagen in het verleden. Daarna verdwijnt de data en loopt de doelgroep leeg wanneer je de video of het formulier niet meer als advertentie inzet.
Gebruik maken van de nieuwe functies binnen social media
Wil je van start met deze nieuwe functies binnen de sociale platformen en heb je vragen of hulp nodig? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder.