Misschien heb je de optie al voorbij zien komen in je bedrijfsmanager. Zo niet, dan zal je dit binnenkort zien verschijnen. Meta is bezig met het uitrollen van een geheel geautomatiseerde manier van adverteren. Maar wat is het? Hoe zet je het in? En werkt het? Dat lees je in deze blog.
Wat zijn Advantage+ campagnes?
Allereerst is belangrijk om te weten dat de interface van het opzetten van een campagne gaat veranderen bij Meta. Waar je voorheen kon kiezen uit elf campagnedoelstellingen is dit nu vereenvoudigd naar zes mogelijkheden. Binnen de zes opties is het nog wel mogelijk om te kiezen voor verschillende type advertenties. Zo kun je binnen āVerkoopā conversies, verkopen uit catalogus en chatberichten selecteren.
Bij het maken van een conversiecampagne kun je nu de optie krijgen om te kiezen tussen Advantage + of een handmatige opzet. Zoals Meta Advantage + zelf omschrijft:
āMaak in een handomdraai een campagne die is geoptimaliseerd om meer conversies te krijgen voor de beste waarde.ā
De campagnes worden geoptimaliseerd vanuit het systeem van Meta op basis van data waar zij over beschikken van vergelijkbare bedrijven.
Hoe zet je het in?
Kies je voor Verkoop, of bij de oude interface voor Conversies, dan kan het zijn dat je kunt kiezen voor de Advantage + opzet of voor de handmatige opzet. Instellingen zijn vooraf vastgesteld om de beste resultaten te kunnen garanderen. De instellingen die vast staan zijn:
- Campagnedoelstelling: Verkopen
- Biedstrategie: Laagste kosten
- Dynamisch advertentiemateriaal: aan
- Plaatsing: automatisch
- Attributie: 7 dagen na klikken of 1 dag na het zien van de advertentie
Wat je nog wel zelf moet instellen:
- Op welk conversiepunt wil je sturen
- Welk budget je in wilt zetten (looptijd/dag budget)
- De doelgroep
- Advertentiebeeld(en)
- Advertentietekst(en)
Met de opzet wordt automatisch ingesteld dat je gaat werken met dynamisch advertentiemateriaal waarmee het platform zelf bepaald wat het beste aansluit op welke gebruiker.
Het opzetten van de campagnes is erg eenvoudig gemaakt. Je hoeft niet meer 3 paginaās door te klikken om een campagne op te zetten. Daarnaast kun je niet testen met verschillende doelgroepen en advertenties, wat ervoor zorgt dat je minder grip hebt op je resultaten. Eigenlijk zet je dus in een kortere tijd een campagne op. Maar is dit ook zo effectief als een handmatige opzet?
Wat zijn de (eerste) resultaten?
Natuurlijk zijn we direct aan de slag gegaan met deze nieuwe campagne optie toen deze beschikbaar werd gesteld. Het meest opvallende van de testen is dat het erg uiteenloopt. Niet alle statistieken verbeteren met de Advantage + campagne. Daarnaast kunnen we geen doelgroepen los van elkaar testen wat het lastig maakt om een harde conclusie op dit moment te trekken.
Advantage+ zorgt voor een hogere doorklikratio, meer aankopen een hogere ROAS, maar niet voor een hogere conversieratio.
Advantage+ zorgt voor meer aankopen, een hogere ROAS en een hogere conversieratio.
Meta Advantage Suite
Dit is pas het begin van de nieuwste ontwikkelingen bij Meta. Er is aangekondigd dat er een speciale Advantage Suite komt. Hierin krijgen de bekende middelen zoals onder anderen Look a Like doelgroepen, gedetailleerde targeting en plaatsingen een nieuwe naam. Deze zijn vanaf dat moment terug te vinden onder:
- Advantage Lookalikes
- Advantage Detailed Targeting
- Advantage+ Placements
- Advantage+ Creative
- Advantage+ App Campaigns
- Advantage+ Shopping Campaings
- Advantage+ Campaign CreationĀ
Conclusie
Als je de mogelijkheid hebt om Advantage+ campagnes in te zetten raden we het zeker aan om hier mee te gaan testen. Schakel niet direct over naar deze campagne instelling, maar blijf altijd kijken wat voor jouw bedrijf het beste werkt.
Daarnaast biedt de campagne opzet geen mogelijkheid om doelgroepen te A/B testen en met verschillende bied strategieĆ«n te testen wat het beste werkt voor jou.Ā Jouw strategie moet daarom wel aansluiten op de standaard instellingen van Advantage+.
Heb je vragen over het adverteren op Meta? Of hulp nodig bij het aanmaken van Advantage+ campagnes? Neem dan gerust contact met ons op en onze marketeers gaan graag het gesprek met je aan of schrijven een uitgebreid advies!
Ā