Voorbereiding op de feestdagen
Op 16 september was onze Bing Ads specialist aanwezig op de Bing Retail Dag op het hoofdkantoor van Microsoft in Schiphol, Amsterdam. De dag stond in het teken van een goede voorbereiding op de feestdagen en had een leuk, goed gevuld programma met inspirerende Microsoft-sprekers en experts uit de branche (o.a. van Hema en Greetz).
Zoals al eerder aangegeven heeft Bing een steeds groter marktaandeel. In Nederland bedraagt het marktaandeel op dit moment 9%. Er zijn 7 miljoen unieke zoekers en er worden maandelijks 127 miljoen zoekopdrachten uitgevoerd. Het Bing netwerk is dus snel aan het groeien.
Benieuwd of er bezoekers op jouw website komen via de Bing zoekmachine?
Via Analytics kun je achterhalen of er bezoekers op de website terechtkomen via de Bing zoekmachine. Wanneer je conversies en/of doelen ingesteld hebt, kun je ook achterhalen of deze bezoekers converteren. Wanneer dit het geval is, is dit het moment om met Bing Ads te beginnen met de feestdagen in het vooruitzicht. Bing Ads is het betaald adverteren programma van Bing. Het grootste voordeel van Bing Ads is dat de gemiddelde kosten per klik (CPC) in de meeste branches nog veel lager zijn dan de gemiddelde CPC in Google AdWords, waardoor de kosten per conversie vaak lager zijn.
Het aantal online aankopen is ook sterk groeiende. Daarom is het belangrijk om op verschillende kanalen zichtbaar te zijn.
Sinterklaas vs. de kerstman
Sinterklaas wint het van de kerstman. 71% van de Nederlanders koopt een cadeau voor Sinterklaas vs. 66% voor Kerstmis. Er is een grote piek in het aantal online aankopen in de maanden november en december. Vanaf eind september (nu dus!) begint het aantal online aankopen te stijgen. In onderstaande afbeelding worden de populairste “zoekdagen” opgesplitst per apparaat weergegeven.
In onderstaande afbeelding worden de populairste “koopdagen” weergegeven.
Bing gebruikers zijn meer aanwezig op mobiele apparaten op de dag van kerstavond, eerste kerstdag en tweede kerstdag (stiekem nog even een cadeautje kopen). 55% van de zoekopdrachten worden gedaan door 35-64 jarige, 60% door vrouwen. Sinterklaas gerelateerde zoekopdrachten zijn populair bij 35-49 jarigen, zoekopdrachten voor Kerst zijn populair bij 50+ers.
Start vandaag nog met Bing Ads!
Genereer extra omzet tijdens de feestdagen door (ook) gebruik te maken van Bing Ads. Wij mogen drie keer €150 kliktegoed weggeven aan klanten die een nieuw Bing Ads account openen. Start vandaag nog!