Nieuw in Google AdWords: de click-to-message extensie. Op dit moment is het Google AdWords team bezig om de functie uit te rollen naar alle accounts.
Bijna tweederde van de smartphone gebruikers gebruikt messaging meer dan vijf keer per dag om te communiceren met anderen. 65% van de gebruikers zegt dat ze overwegen om met behulp van messaging contact te maken met een bedrijf om bijvoorbeeld (meer) informatie te krijgen over een product of dienst of voor het inplannen van een afspraak.
Wat is de click-to-message extensie?
Met de extensie kunnen klanten contact opnemen via sms in een reactie op een advertentie. De extensie maakt het mogelijk contact op te nemen met het bedrijf op een manier die comfortabel en efficiƫnt voor hen is.
Op de click-to-message extensie is het standaard Google AdWords-beleid van toepassing. Wanneer er Ć©Ć©n of meer van onderstaande issues zich voordoen, zal de extensieĀ worden afgekeurd.
Telefoonnummers:
- Telefoonnummers die onjuist, inactief of relevant zijn;
- Telefoonnummers die niet lokaal of nationaal zijn voor het getargete land;
- Betaalnummers (waarvoor aanvullende kosten moeten worden betaald om de sms te verzenden).
Reacties:
- Langzame of onredelijke reactietijden;
- Irrelevante of ongewenste berichten die worden verstuurd naar gebruikers.
Gegevensverzameling:
- Verzamelen van financiƫle gegevens;
- Verzamelen van informatie over officiƫle identiteitsdocumenten.
Veel voorkomende redenen dat de extensie wordt afgekeurd zijn o.a. misbruik van persoonlijke gegevens, schadelijke of ongewenste software, ongepaste content, herhaling en handelsmerken.
Wanneer zet je de click-to-message extensie in?
De extensie helpt voor het verhogen van de conversie.Ā Wanneer je bijvoorbeeld bij een reisorganisatie werkt, kunnen klanten eerst nog een aantal vragen stellen over eenĀ hotel, alvorens zij een reservering maken. Het wekt vertrouwen bij de klant. Wanneer je bijvoorbeeld industriĆ«le apparatuur verkoopt, die soms zeer technisch kan zijn, ervaren (ook B2B) klanten dit als een erg prettige manier van communiceren. Zij hebben namelijk vaak wat meer informatie nodig, waarbij messaging helpt om deze uitwisseling te vereenvoudigen. Het grote voordeel hierbij is dat de klant een vraag kan plaatsen en opvolgen in de tijd dat het hen uitkomt.
Mobiele gebruikers hebben meer flexibiliteit dan ooit om te kiezen hoe zij willen communiceren met bedrijven. Door middel van messaging, kunnen er waardevolle gesprekken worden gestart. De tool wordt door bedrijven ervaren als een snelle en kosteneffectieve manier om te communiceren met de klant. Ook nieuwsgierig geworden of dit conversie verhogend kan werken voorĀ jouw bedrijf? Wij geven je er graagĀ advies over.
Bronnen: Google click-to-message afbeelding – Ā© Google