In een presentatie van Google die MvH Media heeft bijgewoond zijn veel interessante feitjes op het gebied van online marketing naar voren gekomen betreft het voorbereiden op de feestdagen:
- Tegenwoordig koopt 40% aankopen voor de feestdagen online. Daarom wordt het steeds belangrijker om goed vindbaar te zijn online.
- 53% koopt de aankopen voor de feestdagen via een mobiel apparaat of tablet. Het is daarom van belang om een duidelijke en snelle checkout pagina te hebben.
- 48% koopt de aankopen voor de feestdagen vóór cyber monday (30 november). Begin daarom nu al met de voorbereidingen.
- Last-minute aankopen voor de feestdagen nemen toe in verband met de snelle levertijd.
Google AdWords tijdens de feestdagen
Via Google AdWords kunnen er potentiële klanten op het juiste moment worden bereikt. Advertenties worden alleen getoond op de zoekwoorden die vooraf zijn opgegeven. Binnen een paar dagen staat een Google AdWords campagne online, ideaal om op een snelle manier nieuwe klanten te werven voor de feestdagen.
Geadviseerd wordt om een nieuwe, aparte campagne op te zetten voor de feestdagen die naar een specifieke landingspagina verwijst. Trek in de advertenties aandacht met advertentie-extensies en een call-to-action. Daarnaast is het gebruik maken van een locatie-extensie en/of oproepextensie raadzaam:
- 93% zoekt informatie op een mobiel apparaat vóór de aankoop.
- 82% zoekt informatie op een mobiel apparaat in de winkel vóór een aankoop.
- 67% zoekt informatie op een mobiel apparaat n.a.v. bijv. een reclame vóór de aankoop.
Ook kan er dit jaar een countdownfunctie worden ingezet voor een aanbieding. Deze functie maakt het mogelijk om af te tellen in AdWords naar een einddatum van een aanbieding.
Beter online vindbaar tijdens de feestdagen?
MvH Media adviseert u graag over de mogelijkheden op het gebied van online marketing om beter vindbaar te zijn tijdens de feestdagen. Bel of mail ons!
Bronnen: Google afbeelding – © Google