Conversie
optimalisatie.

Komen er vele bezoekers op jouw website terecht, maar merk je op dat het rendement achter blijft? Zie je dat er vele bezoekers afhaken in het orderproces? Met conversie optimalisatie onderzoek je de knelpunten en het gedrag van je bezoekers van je website. Het is ontzettend belangrijk dat je bezoekers zo eenvoudig mogelijk door je aankoopproces leidt en door het te analyseren kom je meer te weten. Test en experimenteer met vele elementen van je website en zie of het je website gebruiksvriendelijker maakt Ć©n meer conversies oplevert.

Alle voordelen op een rijtje

  • Inzicht in de pijnpunten van je website
  • Maak je website gebruiksvriendelijker
  • Verhoog je conversieratio op
  • Haal het maximale rendement uit je bezoekers

Waarom

conversie optimalisatie?

Vele elementen hebben invloed op het gedrag van de websitebezoeker. Daarom is het belangrijk je website zo goed mogelijk in kaart te brengen om te achterhalen waar de pijnpunten zitten. Door te testen met webpagina’s kom je niet alleen meer te weten over het gedrag van je websitebezoekers en hoe zij zich navigeren over je website. Maar ook aan welke criteria je website zich moet houden om het maximale rendement eruit te halen. Met conversie optimalisatie kom je te weten waarom je relevante bezoekers afhaken, wat je aan je website kan aanpassen om dit te voorkomen. Hiermee haal je het meest optimale resultaat uit je website.

Testen en experimenten

voor optimaal resultaat

Het is ontzettend belangrijk dat je blijft testen binnen alle facetten van online marketing, zo ook binnen conversie optimalisatie. Wanneer het gedrag van je websitebezoekers verandert, wil je dit zo snel mogelijk weten, zodat jij dit kan monitoren en testen. Zo kom je te weten of er meer knelpunten zijn en kun je voorkomen dat je bezoekers afhaken. Denk aan de tal van elementen die je kunt testen, zoals content van webpagina, kleuren van buttons, de usability van de zoekfunctie of het orderproces. Wat kun je doen?

Heatmaps & Clickmaps
Met heatmaps wordt het kijk- en klikgedrag van een bezoeker in kaart gebracht. Waar klikt een bezoeker op? Hoe beweegt de muis over de website of webshop? Deze maps zorgen ervoor dat jij inzichten krijgt over hoe je de gebruiksvriendelijkheid van je website kan verbeteren en welke elementen je moet aanpassen om je conversies te maximaliseren.

A/B- en Multivariate-testing
Bij A/B testen worden er twee varianten getest om te zien welke variant de beste resultaten oplevert. Daarnaast meten we met Multivariate Testing wat de impact is van bepaalde website elementen. Deze testen moet je zien als een split test waarin de doelgroepen van elkaar zijn gescheiden om een succesvolle test uit te kunnen voeren.Ā  Ā 

Maximaliseer je conversies

met conversie optimalisatie

Wil jij jouw bezoekersgedrag beter begrijpen en weten hoe we het kunnen bijsturen om het maximale rendement uit je website te halen? Met de kennis van onze specialisten en een goede dosis doorzettingsvermogen kunnen wij jou helpen met het realiseren van jouw doelstellingen. Onze specialisten helpen je graag met het onderzoeken van je website om alle knelpunten in kaart te brengen en te optimaliseren. Zo krijg een sterke conversieoptimalisatie consultancy vanuit onze specialisten. Laat ons weten wat je doelen zijn en dan komen wij met een op maat gemaakt advies.

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

Meer blogs over

conversie optimalisatie

50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?