Social media
marketing.

Denk je aan digitale marketing, dan denk je automatisch aan social media. In een wereld waarin social media niet meer weg te denken is, is social media bijzonder effectief marketingmiddel. Met een grote variëteit aan de verschillende platformen, is de kans bijzonder groot dat jijzelf, maar ook jouw doelgroep gebruik maakt van minstens één platform. Met die wetenschap is het dan ook een voor de hand liggend middel om op effectieve wijze in jouw marketingstrategie mee te nemen. Zodat jij jouw naamsbekendheid vergoot en op eenvoudige wijze een band opbouwt met jouw doelgroep. Dat zie je dan weer terug in de bezoekers van je websites en belangrijker nog, de conversies die omhoogschieten. De wereld van social media is laagdrempelig en ook ontzettend groot. Wil je alle voordelen zo goed mogelijk benutten? Onze social mediaspecialisten helpen je er graag bij.

De voordelen van social media marketing

  • Vergroot je bereik, betrokkenheid en aantal volgers.
  • Bereikbaar en vindbaarheid op de verschillende social media-kanalen.
  • Genereer meer tractie op je website, leads en conversies.
  • Gerichte benadering van jouw doelgroep.
  • Retargeting was nog nooit zo eenvoudig.

Wij zijn officieel partner van

Business Partner

WAT IS

SOCIAL MEDIA MARKETING?

Marketing heeft verschillende aspecten en ook social media is er daar één van. De keuze is enorm als je bedenkt welke platformen allemaal beschikbaar zijn. Ga maar na, zo is er Facebook, WhatsApp, YouTube, Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok… En dat lijstje is niet eens compleet. Social media marketing gaat dan ook hand in hand met de term social media advertising. In de praktijk komt dat neer op het adverteren op social mediakanalen.

Dankzij jouw advertenties op de verschillende platformen bereik jij (potentiële) klanten die onderdeel zijn van jouw doelgroep. Zij zijn zonder dat zij het weten op zoek naar jouw product of dienst. Omdat een advertentie via social media op natuurlijke wijze verschijnt, wordt jouw doelgroep onbewust op jouw bedrijf gewezen. Hallo zichtbaarheid! En hallo naamsbekendheid!

Waar en hoe je dat doet, hangt natuurlijk af van jouw doelgroep en ook van jouw doelstellingen. Social media is, als je het net zo goed als wij, wilt doen onderdeel van jouw marketingstrategie. Je denkt na over het grote plaatje. De acties koppel je aan campagnes, die weer gekoppeld zijn aan jouw doelgroep. Weten of het werkt? Dat doe je door je data te analyseren. Op die manier heb je inzicht en stuur je snel bij als de situatie daarom vraagt. Een sterke social media marketing management is geboren.

SOCIAL MEDIA MARKETING

TIJDLIJN.

Het socialmedia-landschap is continu aan het veranderen. Iedere dag zijn er nieuwe ontwikkelingen. Van Instagram, Pinterest en ephemeral content tot Reels en podcasts. Wij zetten deze versnelling voor jou in een overzicht, zodat je altijd up-to-date bent.

De verschillende

social media kanalen.

pinterest

Onze social specialisten kunnen je alles vertellen over Facebook marketing, Instagram marketing, LinkedIn marketing, Twitter marketing, WhatsApp marketing, YouTube marketing, Pinterest marketing en Tiktok marketing.

SOCIAL MEDIA MARKETING

MOET IK DAT WEL DOEN?

Wij van WC-eend… Ja dus. Los daarvan zijn wij echt van mening dat je social media marketing moet inzetten. Heb je een online dienst en/of product? Grote kans dat jouw doelgroep ook online te vinden is. Onbewust scrolt jouw doelgroep langs verschillende berichten op hun tijdlijn. Jouw advertentie staat daar doelgericht tussen zonder dat zij dat in de gaten hebben. Dus even snel op jouw website kijken is heel laagdrempelig. Dat product of die dienst weer subtiel onder de aandacht brengen? Retargeting was nog nooit zo eenvoudig. Dus ja, social media marketing is wat ons betreft een groot onderdeel van een goede marketingstrategie.

WELK PLATFORM

MOET IK GEBRUIKEN?

Zoveel verschillende platformen maakt de keuze voor de juiste doelgroep misschien lastig. Maar jij kent jouw doelgroep als geen ander. Dus weet je ook waar zijn (online) te vinden zijn. Of dat het nu LinkedIn, TikTok, Facebook of Instagram is. Ieder platform heeft weer verschillende kenmerken, voor- en nadelen. Denk dan ook goed na over dat wat jij wil bereiken met de inzet van social media, want je zult het ook allemaal moeten bijhouden.

LinkedIn

Het social media platform voor de professional. LinkedIn marketing leent zich bijzonder goed voor het netwerken, zoeken en vinden van nieuw personeel, samenwerkingen en nieuwe ontwikkelingen volgen of in gang zetten. Zeker als jouw doelgroep uit bedrijven of specifieke branches bestaat, dan is LinkedIn de plek om jouw organisatie en aanwezigheid op te bouwen.

Facebook

Dit social media platform heeft de combinatie tussen sociaal en zakelijk onwijs goed weten te vertalen. Met verschillende mogelijkheden om jouw bedrijf op Facebook te laten groeien en de uiteenlopende gebruikers van dit platform maken dat jij de mogelijkheden van Facebook marketing zeker wilt onderzoeken.

Instagram

Visueel ingestelde mensen kunnen hun hart ophalen met Instagram marketing. Wil je jouw organisatie promoten? Dan gebruik je het beste pakkende foto’s met korte teksten of creatieve filmpjes. Ook hier zijn de gebruikers wat jonger, waardoor het belangrijk is om te onderzoeken of dat aansluit bij jouw doelgroep. Snel zoeken en gevonden worden? #hastags maken het mogelijk om gevonden te worden en om te achterhalen wat er leeft bij jouw doelgroep.

TikTok

Het platform waar korte, creatieve video’s elkaar in een rap tempo volgen. Vooral de jonge generaties gebruiken TikTok veelvuldig. Authentiek en creatief staat centraal. Tel daar het grote bereik en de snelheid van het delen bij op en jij bereikt de jongeren of jongvolwassenen in een handomdraai met TikTok marketing.

Dit is slechts een greep van de verschillende social media platformen die beschikbaar zijn. Wellicht dat voor jouw dienst of product een ander platform veel geschikter is. Zo bieden wij ook Pinterest marketing, Twitter marketing, Snapchat marketing en Whatsapp marketing. Staat jouw platform er niet tussen en wil je wel meer weten? Vraag het een van onze social media marketing specialisten!

WAAR MOET JE OP LETTEN

MET SOCIAL MEDIA MARKETING?

Doelgroep bepalen, doelen bepalen, campagnes opzetten, meten, er komt nogal veel op je af zodra je je in social media marketing gaat verdiepen. Hoewel de verschillende acties per doel en doelgroep kunnen verschillen, zijn er een aantal stappen die je neemt om een goede social media marketingstrategie op te zetten. We geven je alvast een overzichtelijk stappenplan:

  1. Wat is je doel?
  2. Hoe ziet jouw doelgroep eruit?
  3. Welke social media kanalen ga jij hiervoor gebruiken?
  4. Wat voor content ga je maken en delen?
  5. Hoe en wanneer ga je welke content delen?
  6. Hoe gebruik je jouw content om betrokkenheid te creëren?
  7. Het meten en analyseren van jouw data over jouw acties.
En vooral, volg alle ontwikkelingen van de verschillende kanalen.

EN

Social Advertising dan?

Juist, dit onderwerp mogen we niet vergeten. Met social advertising maakt je advertenties op het platform zelf. Je kunt zelfs meerdere doelgroepen hebben, die ieder een specifieke advertentie te zien krijgen. Jouw doel is het behalen van het meest optimale resultaat. Dankzij de mogelijkheden van het zogenoemde targeting breng je steeds specifiekere doelgroepen in kaart waardoor jouw website steeds kwalitatievere bezoekers krijgt. Hebben ze een aantal dagen geleden jouw website bezocht? Breng met retargeting eenvoudig jouw organisatie nogmaals onder de aandacht. Zodat je voor meer leads en conversies zorgt.

KAN IEMAND ANDERS DAT LEKKER VOOR MIJ DOEN

DIE SOCIAL MEDIA MARKETING?

Wel de lusten, maar niet de lasten? Hoewel social media marketing heel leuk is om je mee bezig te houden, kan het ook veel tijd kosten om het allemaal goed te doen. Er komt namelijk nogal wat bij kijken. Eerst ben je al bezig om de juiste platformen te selecteren en vervolgens moet je ze allemaal bijhouden. Zeker als je de keuze maakt voor meer dan één platform. Als je al een keuze hebt gemaakt, dan wil je ook steeds de leukste, interessantste en pakkende content delen. Campagnes uitdenken, opzetten. Gegevens van jouw doelgroep analyseren, campagnes bijsturen en de juiste acties starten. Vergeet je dan nog iets? Natuurlijk! Al die ontwikkelingen die elkaar in een rap tempo volgen. Pffff… als je er al aan denkt zou je er liever niet eens aan beginnen.

Gelukkig is het uitbesteden van jouw social media marketing vrij eenvoudig. Zolang je ervoor zorgt dat jij een juiste partner hebt die je daarin begeleid. Die partner heeft met de juiste specialisten alle kennis, ervaring en tijd. Dus terwijl een (team van) specialisten voor jou klaarstaat, houd jij je met een gerust hart bezig met andere zaken.

SOCIAL MEDIA MARKETING UITBESTEDEN

AAN MVH MEDIA

Benieuwd wat er allemaal in de wereld van social media mogelijk is? Onze social specialisten weten alle ins en outs van de social media kanalen en kunnen jou helpen bij je vraag. Zij kijken samen met jou welk(e) platformen geschikt zijn en gaan aan de slag met het opzetten van de campagnes. Laat weten welke doelen en ideeën je hebt voor social media en dan komen wij met een op maat gemaakt advies. Ook voor jouw bedrijf zijn er kansen op het gebied van social media.

veelgestelde vragen over

Social media marketing

Social media marketing zijn alle marketingactiviteit die worden uitgevoerd op social media kanalen. Dit kunnen een of meerdere kanalen tegelijk zijn. Binnen de social media marketing strategie valt het adverteren, posten van content, engagement (gesprek) aangaan en het bieden van klantenservice.

Door social media toe te voegen aan je marketing strategie creëer je een extra visitekaart voor je bedrijf. Je kan producten en diensten presenteren, je USP uitlichten en het gesprek aangaan met je (potentiële) doelgroep. Daarnaast bereik je in een handomdraai duizenden mensen tegelijk.

Aan de hand van je doelstelling en doelgroep bepaal je een effectieve social media strategie. Leer je doelgroep kennen en onderzoek op welke kanalen zij actief zijn. Bepaal je doelstelling  en budget. Ga interactie aan met je doelgroep en laat zien wat de unieke waarden zijn van je bedrijf. Plaats consistent nieuwe content om je doelgroep te betrekken bij je bedrijfsvoering. En als laatste maar niet minder belangrijk. Analyseer en optimaliseer je strategie continue.  

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

Meer blogs over

50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?