Door het nog steeds snel groeiende platform TikTok, lanceert Meta een aantal nieuwe updates voor Reels op Facebook en Instagram. Zo wordt vanaf nu de ‘jouw beurt’ sticker uitbreid, zijn er nieuwe statistieken beschikbaar en is het mogelijk om automatisch gecreëerde Reels in te zetten.
Met de uitbreiding van de ‘jouw beurt’ sticker kun je deze nu ook gebruiken in Reels. Hiermee wordt het ook mogelijk om direct te zien wat anderen hebben geplaatst met deze sticker. Omdat TikTok een platform is waarin engagement triggert en centraal staat, hoopt Meta hiermee ook een stap in deze richting te kunnen zetten.
Facebook zorgt er daarnaast vanaf nu voor dat Reels automatisch gegenereerd kunnen worden vanuit gearchiveerde stories. Zoals je hierboven kunt zien gaan we binnenkort het element ‘create from your story archive’ zien. Dit is een makkelijke manier voor gebruikers om toch videocontent voor de Reels plaatsing te kunnen gebruiken.
Ten slotte worden er steeds meer statistieken voor Reels vrijgegeven om te kunnen zien in hoeverre een Reel goed presteert. Je kunt hier nu het bereik, aantal minuten gekeken en de gemiddelde kijktijd zien.